דיכאון 17.04.2015

טיפול נוסף בפרגבלין לחולים עם כאב נוירופתי בלתי נשלט אשר הופנו למרפאות כאב

פרגבלין יעיל בהורדת כאב מסיבות שונות ומשפר מדדים מרובים של איכות חיים ובריאות נפשית

כאב (צילום: אילוסטרציה)

מטרת המחקר היתה להעריך את השפעת פרגבלין על כאב, סימפטומים נוספים ותוצאות שדווחו על ידי מטופלים בחולים עם כאב בלתי נשלט אשר הופנו למרפאות כאב. מטופלים מבוגרים עם כאב בדירוג גבוה מ-4 בשאלון DN4 הוערכו בפתיחת המחקר, כעבור 3 ו-6 חודשים. ההערכה כללה דירוג כאב לפי VAS ושאלונים אחרים מתוקפים להערכת חרדה, דיכאון, שינה, נכות ושביעות רצון מטיפול.

נתונים סטטיסטיים: 413 מטופלים נכללו במחקר אשר לא קיבלו פרגבלין קודם לכן, וקיבלו כעת פרגבלין בעיקר (97%) כטיפול נוסף. נצפתה ירידה מובהקת בניקוד ה-VAS של 41 נקודות בממוצע (54% ירידה, p<0.001, 64%) ירידה בכאב משני למחלה אונקולוגית ו 31% ירידה בכאב נוירופתי מרכזי. השפעה על חרדה, דיכאון , שינה ושביעות רצון מהטיפול היתה בינונית-גדולה בתלות במחלת הבסיס ממנה סבל המטופל.

סיכום: תוצאות אלו מצביעות על יעילות פרגבלין בשיפור קליני משמעותי בכאב, הרגשה כללית והורדה של השפעה שלילית של כאב על פעילות יום יומית. פרגבלין נסבל היטב במטופלים.

מקור:
Clin Drug Investig. 2014 Dec;34(12):833-44. doi: 10.1007/s40261-014-0239-5.
Add-on treatment with pregabalin for patients with uncontrolled neuropathic pain who have been referred to pain clinics. de la Calle JL1, De Andres J, Pérez M, López V.

נושאים קשורים:  דיכאון,  פרגבלין,  חרדה,  נכות,  VAS,  מחקרים,  כאב נוירופטי,  שביעות רצון
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו