מחקרים 14.04.2015

החיסון לדלקת כבד מסוג E מספק הגנה ארוכת טווח של עד 4.5 שנים מפני הווירוס

מחקר ראשוני עם הקצאה אקראית שבוצע בסין ניסה לבדוק את יעילות החיסון לוירוס הכבד מסוג E

המחקר, הקצה אקראית כ- 100,000 מבוגרים לקבל חיסון לוירוס הכבד מסוג E או מסוג B.

נמצא כי יעילותו של החיסון כנגד וירוס הכבד E הייתה 86.8%, וכי יכולתו להשרות תגובה חיסונית לאחר 4.5 שנים נמצאה ב-87% מהמשתמשים שקיבלו שלוש מנות חיסון.

מטרה
וירוס הכבד מסוג E הוא הגורם המוביל בגרימת דלקת כבד אקוטית. יעילותו ארוכת הטווח של החיסון לוירוס עדיין לא נקבעה.

שיטות
במחקר ראשוני לבדיקת יעילות החיסון החוקרים הקצו באופן אקראי מבוגרים בריאים בגילאי 16 עד 65 לקבלת שלוש מינונים או של חיסון לווירוס הכבד מסוג E (קבוצת החיסון – 56,302 משתתפים) או של חיסון וירוס הכבד מסוג B (קבוצת ביקורת – 56,302 משתתפים).

החיסונים ניתנו למשתתפים בזמן 0, לאחר חודש ולאחר שישה חודשים, ובוצע מעכב אחר המשתתפים במשך 19 חודשים. לאורך כל המחקר החיסון אותו קיבלו המשתתפים נותר בסמיות כפולה, ובמעכב נבדקו הערכת יעילות החיסון, היכולת להשרות תגובה חיסונית (immunogenicity) ובטיחות החיסון, בפרק זמן של עד 4.5 שנים.

תוצאות
במהלך 4.5 השנים בהם בוצע המחקר, 60 מקרים של דלקת נגיפית מסוג E זוהו: 7 מקרים היו מהקבוצה שקיבלה את החיסון (0.3 מקרים ל-10,000 שנות אדם) ו-53 מקרים מקבוצת הביקורת (2.1 מקרים ל-10,000 שנות אדם), שמייצגות יעילות חיסון של 86.8% (רווח סמך 95%: 94-74) בביצוע אנליזת מותאמת של הכוונה-לטפל.

בקרב המשתתפים בהם הוערכה היכולת להשרות תגובה חיסונית ושהיו שליליים לנוגדנים בבדיקת הבסיס, 87% מאלו שקיבלו את שלושת המינונים של החיסון לווירוס הכבד מסוג E נשארו עם נוגדנים לנגיף לתקופה של לפחות 4.5 שנים; כמו כן 9% מהמשתתפים מקבוצת הביקורת פיתחו נוגדנים לווירוס הכבד מסוג E.

השיעור של אירועים שליליים היה דומה בשתי הקבוצות.

מסקנות
מסקנת החוקרים כי התחסנות עם החיסון לדלקת כבד מסוג E גרמה לייצור נוגדנים נגד וירוס הכבד מסוג E וסיפקה הגנה נגד הווירוס לתקופה של עד 4.5 שנים.

Long-term efficacy of a hepatitis E vaccine

נושאים קשורים:  מחקרים,  hepatitis E vaccine,  דלקת כבד מסוג E,  הפטיטיס E
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו