הודעות 25.08.2015

סיכום ישיבת ועד האיגוד

עיקרי הדברים אשר עלו בישיבת הועד האחרונה בתאריך ה 22/7/2015

הנושאים שעלו לדיון

בישיבה נכח דר' אלי רוזנברג, מנהל המחלקה לבריאות העובד במשרד הבריאות.

נערך דיון בנושא הממשק של רפואת המשפחה עם הרפואה התעסוקתית, וחוסר ההכשרה של רופאי המשפחה בתחום זה. הוסכם על הצורך לתת הכשרה מסודרת בנושא.

אתר האיגוד

כזכור, אתר האיגוד עלה במתכונת מחודשת לפני כמה חודשים.

עד כה האתר נוחל הצלחה, הקשר עם מפעילי האתר עולה בקנה אחד עם תכניות האיגוד. תוכן האתר מתעדכן – בקרוב יווספו תכנים בנושא החוג לאורחות חיים ופיתח סגל ההוראה ברפואת המשפחה.

כנסים והשתלמויות

במסגרת החוג לרפואת ספר, האיגוד מארגן קורס US לרופאי כפר שהינם חברי האיגוד. העלות היא 1,000 ש"ח לרופא, והאיגוד יסבסד מחצית מהסכום.

בשנה הקרובה יפתח קורס נוסף ברפואת כאב ורפואת שריר-שלד בהובלת דר' ריטה משוב.

דר' לילך מלצקי, יו"ר האיגוד לרפואת אורחות חיים, הציגה את הקורס המתוכנן להכשרת מאמנים קלינים מטעם החוג.

תמיכה ועידוד מחקר

האיגוד מעודד מחקר ע"י רופאי משפחה חברי החוג, ומחלק מענקים לרופאים שמציגים בכנסים בחו"ל. בחודש 7/2015 חולקו שלוש מלגות ע"ס 3,000 ש"ח כל אחת, לדר' רוברט הופמן שהציג מחקר בכנס EGPRN, לדר' יבגני מרזון ולדר' תהילה מרזון שהציגו פוסטרים בקונגרס העולמי החמישי להפרעות קשב, שנערך בגלזגו.

פעילויות שונות

כחלק מפעילות האיגוד בנושא האישורים הרבים שרופא המשפחה נדרש לתת, פרופ' וינקר וד"ר קרני נפגשו בחודש 7/2015 עם סגן קרפ"ר וראש ענף מיון רפואי ורפואה תעסוקתית, לדון על אישורים שהצבא דורש מעבר לטופס המלש"ב.

בחודש 7/2015 פרופ' וינקר וד"ר מיסקין השתתפו בישיבה של המועצה הלאומית לגריאטריה שנושאה: יעילותם ונחיצותם של החיסונים בקשיש  למניעת שפעת ,פנאומוניה, הרפס זוסטר ומחלות נוספות.

ד"ר כרכבי, ד"ר מיסקין וד"ר שני יהיו נציגי איגוד לוועדת הסל של המועצה הלאומית לבריאות הקהילה בתחומים הבאים: חיסונים, כלי דם וסוכרת. הם יסייעו לפרופ' להד בדירוג התרופות והטכנולוגיות שהוגשו בנושאים אלה השנה.

התוכנית הלאומית למדידת איכות – ד"ר מיכל שני תשמש כמשקיפה קבועה בוועדת ההיגוי של התוכנית במקום פרופ' וינקר. כמו כן יצטרף כמשקיף מטעם המועצה הלאומית לבריאות הקהילה פרופ' אמנון להד.

הוקם בהר"י פורום מעקב אחר יישום הרפורמה בבריאות הנפש בהשתתפות נציג האיגוד.

פעילות פוליטית

  1. וועדת השרים לענייני חקיקה החליטה לקבל את ההצעה של שרת התרבות והספורט, מירי רגב, לבטל את הצורך באישור רופא לחדר כושר. לפי תחשיב שלנו מדובר בכ-400,000 אישורים בשנה שמהם כ- 300,000 לפחות יתבטלו. צריך להקפיד שבשלב תיקון התקנות ההצהרה של המתאמן תהיה קצרה וברורה עם מינימום הפניה לרופא המשפחה.
  2. ועדת הבריאות של הכנסת אישרה את התיקון לתקנות דמי מחלה באופן שאישורי המחלה לא יכללו את אבחון המחלה.
  3. יצא מכתב מטעם הלשכה לאתיקה בנושא "טופס כשירות רפואית לאמץ ילד". המכתב הוא לשירות למען הילד שדורש טופס זה כחלק מהליך האישור של אימוץ.
  4. היה מפגש של המנהיגות הצעירה של רפואת המשפחה עם סגן שר הבריאות הרב ליצמן. מרבית המשתתפים הם גם חברי וועד האיגוד. כולנו תקוה שהמפגש ישא פירות.
  5. ד"ר חגי קדם ממשרד הבריאות התחיל תהליך של קידום רפואת המשפחה בישראל, ע"י הוצאת מסמך מקיף הנוגע בכל הבעיות הידועות והמוכרות במצב המקצוע היום, כולל ניתוח שלהן והמלצה על דרכים יעילות ומעשיות לשיפור. לצוות נרתמו רופאים רבים.

דרושים

  1. יום המודעות לבריאות יתקיים בכנסת בתאריך 20.10.2015 , האיגוד היה מעורב ביום הקודם- יש לבקש מדר' מרדכי לוינשטיין, יש חשיבות למספר משתתפים גדול ככל האפשר.
  2. כנס משותף עם האיגוד לרפואה תעסוקתית מתוכנן לתאריך 11.11.2015. כרגע התוכנית מושפעת מאד מצד הרפואה התעסוקתית , כמעט ללא השפעה של רפואת המשפחה.

אנו מחפשים מתנדב שיעזור לדר' קרני אלון

  1. כנס "אורתופדיה עכשווית - עם הפנים לאורתופדים בקהילה" – יתקיים בתאריכים  22-24/10/15 מלון דן כרמל, חיפה. התבקשנו להמליץ על 20 רופאי משפחה שישתתפו בכנס מטעם האיגוד, גם מהועד וגם מהמחלקות (דר' מיסקין ודר' לבון, דר' קרני עם דר' יואב גינצבורג.
  2. הכנת המלצות לתכנית לאומית בנושא סוף חיים וטיפול פליאטיבי, שתוגש לקראת חודש אוקטובר למשרד הבריאות – מתבקש נציג האיגוד למפגש.
נושאים קשורים:  הודעות,  ישיבות ועד
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
30.08.2015, 11:07

שלום לפרופ וינקר ודר מיסקין - בקשר לחיסונים בקשיש - חשוב לשמוע האם נבדקה התועלת בחיסון קשישים מעל גיל 80-90 . כידוע לי התגובה לחיסון הולכת ויורדת עם הגיל ! ואם כך באיזה גיל כדאי להפסיק לחסן ?ואיזה חיסונים יותר יעילים בגיל המבוגר מאד VERY OLD ואלה לא ?
מסע הפרסום וההפחדה שגורם החיסון להרפס זוסטר נראה שדורש תגובה מקצועית. יעילותו ? תועלתו ?
בברכה ישי שופטי