לזכרם 25.05.2016

לזכרו של פרופ' פיליפ זיו

מילים לזכרו של פרופ' פיליפ זיו, מעמודי התווך של רפואת המשפחה בארץ, מאתר יו"ר האיגוד פרופ' שלמה וינקר

פרופ' פיליפ זיו, מעמודי התווך של רפואת המשפחה בארץ, יו"ר איגוד רופאי המשפחה בעבר וממייסדי מסלול ההתמחות ברפואת המשפחה, הלך לעולמו.
פרופ' זיו יליד דרום אפריקה, עלה לארץ והיה מראשוני הרופאים שעבדו במרפאת "הדסה הקטנה" בקריית יובל בירושלים במודל רפואת הקהילה שנוהל ע"י פרופ' ג'ק מדאלי. בהמשך, עם הקמת החוג לרפואת משפחה בפקולטה החדשה (והשניה בארץ) לרפואה באוניברסיטת תל אביב, נקרא פרופ' זיו ע"י פרופ' מדאלי שהתמנה לראש החוג, לסייע בהנחת תשתית ובפיתוח מסלול ההתמחות ברפואת משפחה, ראשית במחוזות הסמוכים של קופת חולים כללית ובהמשך בקופות אחרות.

פרופ' פיליפ זיו ז"ל

פרופ' פיליפ זיו ז"ל

במהלך שנות פעילותו הרבות, שנמשכו גם לאחר יציאתו לגמלאות, עסק פרופ' זיו ברפואת המשפחה כקלינאי, מרצה ומדריך, פרסם מאמרים רבים והיה פעיל באיגוד רופאי המשפחה, בין השאר כמזכיר ויו"ר האיגוד וייצג את האיגוד בוועדות ופורומים מקצועיים בארץ ובחו"ל. את חותמו כרופא וכמדריך השאיר בישובים ובמרפאות רבות בארץ מירושלים שם החל את דרכו, דרך ישובים במרכז הארץ, בית שאן, עמק יזרעאל, צה"ל ועוד.

פרופ' זיו הותיר אחריו תלמידים ועמיתים רבים הזוכרים בחום את צניעותו, נועם הליכותיו, יכולתו להקשיב וכמובן את היותו מורה דרך מקצועי ומסור ברפואת המשפחה.

את תמצית סיפורו האישי, אותו פרסם בשנת 2008 ב Israeli Journal of Family Practice, ניתן לקרוא בקישור הבא:

http://www.medicalmedia.co.il/publications/ArticleDetails.aspx?artid=1818&sheetid=116

יהי זכרו ברוך

פרופ' שלמה וינקר
יו"ר איגוד רופאי המשפחה בישראל

נושאים קשורים:  לזכרם,  הודעות
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
27.05.2016, 11:17

הייתי "אחות בריאות הציבור" צעירה כשפתחנו את מרפאת הדסה לבריאות המשפחה ב-1954 בשכון עולים בקרית היובל (בית מזמיל דאז).עבדתי כאחות המשפחה עם דר' זיו שהיה עולה חדש מדרום אפריקה. רוב צוות הרופאים היה מדרום אפריקה - פרו' קארק, דר' מדלי' ,דר' אפשטיין,דר' ברוק' ודר' זיו. ורופאים ישראלים צעירים .עבודתנו הייתה ממש עבודת קודש- מסירות אין קץ וטפול כוללני -מניעתי וקורטיבי בשיתוף עם פסיכולוגית,עובדי קהילה, עובדים סוציאליים ופקידי הסוכנות במקום. . המרפאה היתה פתוחה כל היום, תורנות לילה של רופאים במקום (בית מזמיל הייתה רחוקה מאד מהעיר..) ואף בשבתות במרפאה היה רופא תורן ואחות למקרים דחופים וטיפול ים שונים כמתן אינסולין,הזרקת אנטיביוטיקה,החלפת תחבושות וכו'. אף כשעברנו לבנין המקסים של "הדסה הטנה" אופי העבודה לא השתנה אלא אף פיתחנו מחקרים,SCREENING וכו'.העבודה הייתה ממש בשילוב ושיתוף פעולה של כל הצוות הרפואי והפרא-רפואי.
דר' זיו זכור לי כרופא צעיר,משכמו ומעלה,אדיב,קשוב,חרוץ,איש צוות משתף פעולה מעולה ורופא מעולה.
תקופת עבודתי בקרית היובל כ"אחות משפחה" הייתה עבורי "היהלום שבכתר" מבחינת איח\כות הטיפול הכוללני במשפחה,יישום תיאוריות למעשה והמחקר.
צר לי על מותו של פרו' זיו .
יהי זכרו ברוך!
זהבה פוקס

27.05.2016, 12:13

הייתי מודרכת של פיליפ במרפאת שלב א בהצליה. 1996 .
איש מקסים. יהי זכרו ברוך