חיסון נגד שפעת 29.09.2017

צפו בתדריך חיסוני השפעת תשע"ח - משרד הבריאות: לחסן את כל האוכלוסיה מגיל 6 חודשים

בעונה שעברה, הסיכון לתחלואה בישראל היה גבוה במיוחד אצל תינוקות וילדים עד גיל 18. נתונים אחרונים מאוסטרליה, שבה מסתיימת עתה עונת החורף, מראים עלייה של כמעט פי 2 במקרי השפעת ותחלואת שפעת קשה לעומת שנים קודמות

ארגון הבריאות העולמי, משרד הבריאות ומערכת הבריאות, המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ממליצים להתחסן כל שנה נגד נגיף השפעת. נגיף השפעת גורם לתחלואה קשה ואף למקרי מוות. שפעת עלולה לגרום לדלקת ריאות, למחלות נשימה אחרות ולסיבוכים קשים נוספים. השפעת עלולה להיות קשה גם אצל אנשים ללא מחלות רקע, ולכן ההמלצה היא לחסן את כל האוכלוסיה מגיל 6 חודשים ומעלה כדי למנוע סיבוכים קשים ותמותה.

המלצה מיוחדת להתחסן מיועדת לקבוצות סיכון כגון אנשים עם מחלות כרוניות, אנשים בני 50 ומעלה, נשים הרות, ילדים עד גיל 5. צפו ברשימה המלאה של קבוצות מודגשות חיסון: תדריך חיסוני השפעת, תשע"ח.

החל משנת הלימודית הנוכחית תשע"ח, גם תלמידי כיתות ג', בנוסף לתלמידי כיתות ב', מקבלים חיסון נגד מחלת השפעת במסגרת חיסוני השגרה הניתנים בבתי הספר.

החיסונים כנגד שפעת מצויים בקופות החולים וניתנים על ידי כל קופה למבוטחיה. החיסונים הניתנים בקופות החולים כוללים בתוכם את הרכיבים נגד זני השפעת הצפויים להיות נפוצים השנה, לפי הערכות ארגון הבריאות העולמי. משרד הבריאות ממליץ על כל סוגי החיסונים נגד שפעת הניתנים בקופות החולים: חיסון כנגד שלושה או ארבעה זנים.

משרד הבריאות מעריך כי היענות גבוהה באופן יחסי של האוכלוסיה בישראל להתחסנות נגד מחלת השפעת, תתרום להפחתת התחלואה. בעונה שעברה, הסיכון לתחלואה היה גבוה במיוחד אצל תינוקות וילדים עד גיל 18. נמדד שיעור גבוה של דלקות ריאות אצל בני 65 ומעלה, ושיעור התמותה בקבוצת גיל זו עלה מעל הממוצע הרב שנתי בחודש ינואר 2017.

על פי המידע הקיים במשרד הבריאות, בחורף הקודם חוסנו כ-21%  מכלל האוכלוסיה. בקרב בני 65 ומעלה התחסנו כ-66%, בקרב ילדים עד גיל 5 התחסנו כ-24%.

משרד הבריאות עוקב אחרי מגמות השפעת בחצי הכדור הדרומי. על פי רוב, עונת השפעת מתנהגת באופן דומה בחצי הכדור הדרומי ואצלנו בישראל. באוסטרליה מסתיימת בימים אלה עונת החורף, שבה נצפתה עלייה של כמעט פי שניים במקרי השפעת לעומת שנים קודמות, עם עדות לתחלואת שפעת קשה. אנשי מקצוע מקשרים את השנה הקשה באופן ישיר להיענות הנמוכה לחיסון באוסטרליה.

נושאים קשורים:  המלצת משרד הבריאות,  מחקרים,  חיסון נגד שפעת
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו