חדשות 22.10.2017

מחקר חדש משווה בין הרגלי הבריאות של הישראלים לממוצע העולמי

81% מהישראלים חשים בריאים, בהשוואה לממוצע עולמי של 71% ורק 53% מהישראלים מצהירים על עצמם כסובלים מבעיות בריאות כרוניות בהשוואה לבאנצ'מרק עולמי של 60%

מחקר גלובאלי שערכה לאחרונה חברת טבע בחן עמדות והתנהגויות בנושאי בריאות ב-9 מדינות שונות. המחקר נערך באמצעות חברת המחקר אדלמן, בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסיה הבוגרת בכל אחת ממדינות היעד (ישראל, ארה"ב, אנגליה, רוסיה, גרמניה, פולין, צרפת, צ'ילה ומקסיקו), וכלל 9,007 נשאלים, 1,001 מהם ישראלים.

ממצאי המחקר מצביעים על כמה הבדלים מעניינים בין הישראלים לבין תושבי מדינות אחרות. מסתבר שישראלים מרגישים שבריאותם טובה יותר מאשר במדינות אחרות:  81% מהישראלים חשים שהם בריאים, בהשוואה לממוצע עולמי של 71% בלבד. בהתאמה, רק 53% מהישראלים מצהירים על עצמם כסובלים מבעיות בריאות כרוניות – בהשוואה לבאנצ'מרק עולמי של 60%.

פחות סובלים מכאבים כרוניים, פחות מדוכאים ופחות סובלים מבעיות פרקים - בישראל כאבים כרוניים (כולל כאבי גב) שכיחים פחות בהשוואה לממוצע העולמי (11% מצהירים על כאבים כאלה בישראל, לעומת ממוצע עולמי של 20%). בנוסף, ישראלים נוטים פחות לסבול מדיכאון (8% בישראל בהשוואה ל-15% בעולם) ומשמעותית פחות ממחלות פרקים - אריטריטיס, וראומטיזם (3% בישראל לעומת 11% בעולם). הכולסטרול, לעומת זאת, שכיח בישראל בדומה לממוצע העולמי (19% בישראל לעומת 17% בעולם).

רוצים לנהל את הבריאות שלנו, אבל בפועל מפגינים מעורבות נמוכה - 88% מהישראלים מצהירים שזו האחריות שלהם לנהל את הבריאות שלהם ולהשפיע על אופן הטיפול בהם (בהשוואה ל- 81% בעולם). בנוסף, 80% סבורים שחשוב לעשות זאת על מנת להימנע מהוצאות עתידיות (בדומה לממוצע העולמי). עם זאת, בפועל, הישראלים מפגינים פחות מעורבות בניהול הבריאות: רק 53% מצהירים שהם מחויבים לאורח חיים בריא (לעומת 72% בעולם) ורק 35% מצהירים שהם מחפשים באופן אקטיבי טיפולים חלופיים ותרופות חלופיות כשהם חולים (בהשוואה ל-46% בעולם).

עושים ספורט ומקפידים על תזונה אבל לא נחים מספיק - בעוד הישראלים מקפידים על תזונה וספורט, בדומה לממוצע העולמי, רק 34% מהישראלים נחים באופן קבוע, בהשוואה לממוצע עולמי של 48%. בנוסף, ישראלים לוקחים פחות תוספי תזונה (25% ישראלים לעומת 33% ממוצע עולמי), ויותר מהישראלים ענו שהם פשוט לא עושים כלום בשביל הבריאות (17% לעומת 12% ממוצע בעולם).

מחפשים מידע באינטרנט, אבל בסוף היום סומכים בעיקר על הרופא - 67% מהישראלים מחפשים ברשת מידע שקשור לבריאות לפחות פעם בחודש. 35% עושים זאת לפחות פעם בשבוע (בהשוואה ל-67% ו-40% בממוצע עולמי). הנושאים לגביהם מחפשים הכי הרבה מידע הם אינפורמציה הקשורה במצב הבריאותי האישי, מידע בנושא תזונה ודיאטה וחיפוש רופא קרוב – שלושתם יותר מהבנץ' מרק העולמי.

נושאים קשורים:  הרגלי בריאות,  רפואת אורחות חיים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו