שינה 23.10.2017

הארכת שינה אפשרית במתבגרים בתקופת לימודים

במחקר התערבותי החוקרים הצליחו להאריך שינה של מתבגרים ב-72 דקות בממוצע ללילה, להפחית ישנוניות ולשפר תפקוד יומי ומצב נפשי

מתבגרים רבים סובלים מחסך שינה בתקופת הלימודים וסובלים מהשלכות נפשיות וגופניות. מרבית המחקרים ההתערבותיים בנושא מתקיימים בחופש על מנת שלא לפגוע בשגרת הלימודים, כאשר התנאים הם שונים מאוד וקשים להשוואה.

במחקר זה בוצעה התערבות אתית וזהירה בשינה של מתבגרים בתקופת לימודים, על ידי הארכה יזומה של שעות השינה ובדיקת ההשלכות הגופניות והנפשיות על המתבגרים.

במחקר השתתפו תלמידי תיכון בגילאי 18-14 שישנים בדרך כלל 7-5 שעות בלילה, בתקופת לימודים. במשך שבועיים בוצע ניטור של השינה הטבעית שלהם, ולאחר מכן הם נדרשו במשך שבועיים לשהות במיטה שעה וחצי יותר בכל לילה. הניטור בוצע בביתם באמצעות אקטיגרף.

נתונים סטטיסטיים : 54 תלמידים שהשלימו את המחקר ישנו בממוצע 72 דקות יותר בכל לילה בתקופת הארכת השינה (p<0.001). בתקופה זו המתבגרים היו פחות ישנוניים, פחות עצבניים ופחות מבולבלים (p<0.05). 98% מההורים ו-100% מהמתבגרים העידו כי היו ממליצים על הניסוי למשפחות נוספות.

סיכום : ניתן להאריך שינה של מתבגרים הממעטים לישון בתקופת לימודים, ויש מקום לפעול להארכת שינה עקב הפוטנציאל לתועלת נפשית משמעותית בנערים אלה.

מקור :

Feasibility and Emotional Impact of Experimentally Extending Sleep in Short - Tori R. Van Dyk, PhD1; Nanhua Zhang, PhD1,2; Perry A. Catlin, BA1; Kaylin Cornist, BA2; Shealan McAlister, BA1; Catharine Whitacre, BA1; Dean W. Beebe, PhD. Sleep, Volume 40, Issue 9, 1 September 2017

לינק :

https://academic.oup.com/sleep/article/doi/10.1093/sleep/zsx123/3982412/Feasibility-and-Emotional-Impact-of-Experimentally

נושאים קשורים:  מתבגרים,  חוסר שינה,  סטרס,  אקטיגרף,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו