חדשות 10.12.2017

לראשונה בישראל: טיפת חלב ראשונית כבר בבית חולים

אגף האימהות של המרכז הרפואי הלל יפה הוא הראשון וכרגע היחיד בישראל שבו יכולות יולדות ליהנות משירות ראשוני של טיפת חלב כבר בעת אשפוזן

אגף האימהות של המרכז הרפואי הלל יפה הוא הראשון וכרגע היחיד בישראל שבו יכולות יולדות ליהנות משירות ראשוני של טיפת חלב כבר בעת אשפוזן. מדובר בשיתוף פעולה ייחודי אותו יזמו צוות אגף אימהות ולשכת הבריאות בנפת חדרה.

"בטיפת החלב הראשונית במחלקה אנו מעניקים ליולדת את הכלים לימים הראשונים שלאחר לידה וכן מידע בסיסי על נושאים כגון מועדי חיסונים, בדיקות התפתחות, מידע על הנקה ועוד", מציינת עדנה רוזנפלד, אחות מפקחת נפתית בלשכת הבריאות של חדרה ומיוזמות השירות הייחודי. "האחות בטיפת החלב הראשונית נותנת להן הסבר כללי, קובעת להן תור בטיפת החלב אליה הן שייכות ומציידת אותן בכל המידע הראשוני הנדרש".

"בסקרים שעשינו על מנת לבדוק האם סניף טיפת חלב הוא משהו שהיו יולדות רוצות לראות במחלקה, התשובות היו נלהבות עד מאוד", מסבירה אורנה גרינברג, אחות אחראית מחלקת יולדות במרכז הרפואי הלל יפה. "לכן, הפתיחה של הסניף מהווה עבורנו, ובעיקר המטופלות שלנו, ענין משמעותי ביותר מבחינת שירות".

איך זה עובד?

הצוות, הן במחלקת יולדות והן בתינוקייה ובפגיה, מיידע את האמהות על קיומה של טיפת החלב ומייצר את הקשר עם האחות הנמצאת שם מטעם לשכת הבריאות. "אין כמעט יולדת שלא עוברת היום בחדר הייעוץ של אחות טיפת החלב", מציינים באגף אימהות בסיפוק. "ואפילו אם עולה צורך במשהו נוסף, למשל תמיכה בבית, העובדת הסוציאלית במחלקה מייצרת את הקשר מול אחות טיפת החלב, שממשיכה מצידה לייצר קשר מתאים לטיפול בקהילה".

לסיכום, היוזמה הייחודית מיישמת באופן הנכון ביותר את הקשר הרציף שמקבלת יולדת בבית החולים למול הטיפול בקהילה.

נושאים קשורים:  טיפת חלב ראשונית,  הלל יפה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו