חדשות 19.02.2018

כנס סוכרת והשמנת יתר: בכירי המומחים בעולם מגיעים השבוע לישראל

הכנס הבינלאומי CODHy מוקדש לסוגיות במניעה וטיפול בהשמנת יתר ובסוכרת ייערך ביום רביעי הקרוב בתל אביב

פרופ' רז. "הישג גדול"

הכנס המוביל בעולם, המוקדש לסוגיות במניעה וטיפול בהשמנת יתר ובסוכרת: CODHy -  World congress on controversies to consensus in Diabetes Obesity and Hypertension, ייערך ביום רביעי במלון הילטון תל אביב.

בכנס ייקחו חלק בכירי המומחים בעולם למניעה וטיפול בהשמנה, ביתר לחץ דם ובסוכרת, ויועלו לדיון נושאים רפואיים המצויים במחלוקת בניסיון לשרטט את הפתרונות, את המענה הרפואי והתרופתי הקיים ולחזות את פני העתיד. זהו הכנס היחידי הנערך מחוץ לארה"ב, שתכניו מתפרסמים בעיתון האיגוד האמריקאי לסוכרת.

פרופ' איתמר רז, ממארגני הכנס העולמי, יו"ר המועצה הלאומית לסוכרת ונשיא עמותת "מהיום – הפורום הישראלי לאורח חיים בריא": זהו הישג גדול להביא לכנס בארץ את מיטב המומחים העולמיים בתחומים אלה. בעשור האחרון חלה מהפכה של ממש בטיפול בחולי הסוכרת, על רקע הופעת תרופות חדשות שיש להן יתרונות רבים: קלות נטילה, היעדר תופעות לוואי, העובדה שאינן משמינות, אינן גורמות לתופעות ירידה קיצונית מהירה ברמות הסוכר בדם (היפוגליקמיה), לא תורמות לעלייה במשקל, אלא נהפוך הוא – מסייעות בעניין, מגנות על הלב והכליות, מורידות משמעותית את ממדי התמותה ממחלות קרדיווסקולריות ואת המצבים הרפואיים של אי ספיקת הכליות. ועדיין, מחלת הסוכרת מתפשטת באוכלוסיה בממדים עצומים וגובה חיי אדם".

פרופ' רז מוסיף: "לפני כ- 15 שנים היה לי הכבוד להיות חלק מנבחרת של מומחים בעולם, שהחליטה לקיים כנסים שיתמקדו בסימני השאלה של עולם הרפואה במניעה ובטיפול במחלה ובנושאים שבמחלוקת. עד כה, התכנס הכנס הזה מספר פעמים במדינות אירופה, בדרום אמריקה ובמדינות אסיה. זאת הפעם הראשונה שהוא מגיע לישראל. למרבה השמחה, חרף אזהרות מסע, יגיעו לארץ כל המומחים הבכירים בעולם בתחום הסוכרת".

בין המומחים שיגיעו לכנס: Ralph DeFronzono האמריקאי, שפיתח ופרסם לראשונה את התאוריה על קבוצת האיברים שפגיעה בהם קשורה להשמנה, לחוסר ניצול הסוכר על ידי הגוף וליתר לחץ דם: שומן, שריר, כבד, לבלב, מעיים, כליות ומוח. בעקבות מחקריו פותחו ב-30 השנים האחרונות חלק ארי מהתרופות בעולם לטיפול במחלת הסוכרת.

Stefano Del Prato מאיטליה המוביל את המחקרים של האגודה האירופאית לסוכרת. Jaako Tuomilheto מפינלנד. המוביל כיום את המחקר העולמי למניעת סוכרת ומומחים אחרים בתחום השמנת היתר.

הכנס ייערך השבוע במלון הילטון ב-22-21 בפברואר.

נושאים קשורים:  כנס בינלאומי,  CODHy,  מחקרים,  סוכרת,  השמנה,  האיגוד האמריקאי לסוכרת
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו