תגובה אלרגית 12.03.2018

מתי מתפתחת תגובה אלרגית לקרדית אבק הבית ומתי לדשא ולחתולים?

מטרת המחקר היתה לחקור דפוסים זמניים של תגובות IgE ספציפיות למרכיבים, מינקות עד גיל ההתבגרות, ולבחון את הקשר של תגובות אלו למחלות אלרגיות

מחקר עוקבה בחן את התפתחות התגובה של אימונוגלובולין Eי(IgE) למספר מרכיבים אלרגנים מינקות עד גיל ההתבגרות. נמצא כי אשכולות ריגוש שונים מתפתחים בקצב ובהרכבים שונים, כאשר התגובה האלרגית לקרדית אבק הבית מתחילה בגיל שלוש ובגיל חמש נוצר אשכול ריגוש משולב לדשא ולחתולים, אשר מנבא אסתמה.

יש מחסור במידע על דפוסים אורכיים של תגובות אימונוגלובולין Eי (immunoglobulin E - IgE) לחלבונים אלרגניים (מרכיבים) ממספר מקורות. מטרת המחקר הנוכחי היתה לחקור דפוסים זמניים של תגובות IgE ספציפיות למרכיבים, מינקות עד גיל ההתבגרות ולבחון את הקשר של תגובות אלו למחלות אלרגיות.

החוקרים מדדו בעוקבת לידה מבוססת-אוכלוסייה את רמות IgE בתגובה ל- 112 מרכיבים בשש פגישות מעקב במהלך הילדות. שיטה בייסיאנית שימשה לחשיפת דפוסי ריגוש (sensitization) רוחביים והמסלולים האורכיים שלהם וקישרה בין דפוסים אלו לאסתמה ודלקת אף (rhinitis) בגיל ההתבגרות.

אותר אשכול ריגוש (sensitization cluster) אחד בגיל שנה, שלושה בגיל שלוש, ארבעה בגיל חמש ושמונה, חמישה בגיל 11 ושישה בגיל 16. אשכול "רחב" היה האשכול היחיד שנכח בכל פגישת מעקב והוא כלל מרכיבים ממספר מקורות.

אשכול "קרדית אבק הבית" נוצר בגיל שלוש ונותר ללא שינוי בגיל ההתבגרות. בגיל שלוש צץ אשכול "דשא" עם מרכיב יחיד, אשר בגיל חמש ספג מרכיבי דשא נוספים ואת Fel-d-1 ליצירת אשכול "דשא/חתולים".

שני אשכולות חדשים נוצרו בגיל 11: אשכול "חתולים" ואשכול "PR-10/profilin", אשר בגיל 16 התחלק ל-"PR-10" ול-"profilin". הקשר העדכני החזק ביותר לאסתמה בגיל 16 היה ריגוש לאשכול "קרדית אבק הבית" (יחס סיכויים [odds ratio – OR]:י2.6, 95% רווח בר סמך: 1.2-6.1, p<0.05), אך גורם הניבוי החזק ביותר לאסתמה עוקבת היה ריגוש לאשכול "דשא/ חתולים" (3.5, 1.6-7.4, p<0.01).

מתוארת לעיל הארכיטקטורה של התפתחות התגובות של IgE למספר מרכיבים אלרגניים במהלך הילדות, אשר עשויה לקדם פיתוח סמנים אבחנתיים ומנבאים טובים יותר למחלות אלרגיות.

מקור: 

J Allergy Clin Immunol. 2018 Feb 8. pii: S0091-6749(18)30216-1. doi: 10.1016/j.jaci.2017.11.064. [Epub ahead of print]

נושאים קשורים:  אימונוגולובולין,  IgE,  מחלות אלרגיות,  אסתמה,  נזלת אלרגית,  קרדית אבק הבית,  אלרגנים,  מחקרים,  אלרגיה,  אלרגיה לחתולים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
26.06.2018, 11:37

ניתן לסלק , אלרגיות ורגישויות באמצעות שיטת NAET