סוכרת סוג 2 02.04.2018

מחקר ענק מסקוטלנד: סוכרת סוג 2 פוגעת בתוחלת החיים

המחקר הנוכחי בחן את התפקיד של מצב סוציואקונומי בהקשר לסוכרת סוג 2 ותוחלת חיים באוכלוסיה שלמה של מדינה

אשה הסובלת מסוכרת סוג 2 (צילום: אילוסטרציה)
סוכרת במבוגרים (צילום: אילוסטרציה)

מחקר ענק השווה את תוחלת החיים של מבוגרים עם סוכרת סוג 2 לשאר אוכלוסיית סקוטלנד, ומצא ירידות בתוחלת החיים של מבוגרים בגילאי 40-85 עם סוכרת נעורים, בכל הקשת הסוציואקונומית, בהשוואה למבוגרים ללא סוכרת. תוחלת החיים של נשים הושפעה במידה רבה יותר מסוכרת בהשוואה לגברים.

נערך מחקר עוקבה תצפיתי שהתבסס על אוכלוסיית סקוטלנד ונעזר במאגר הנתונים של סוכרת ומידע על קבלת טיפולים בסקוטלנד. תוחלת חיים ספציפית לגיל (עם חלוקה לקבוצות לפי המצב הסוציואקונומי) חושבה לכל התושבים עם סוכרת סוג 2 שהיו בגילאי 40-89 במהלך השנים 2012-2014 ועבור שאר אוכלוסיית סקוטלנד בגילאי 40-89, שלא היו עם אבחנה של סוכרת סוג 2 בשנים שנבדקו. חושבו הבדלים בתוחלת החיים בשתי קבוצות התושבים.

תוצאות המחקר התבססו על 272,597 אנשים עם סוכרת סוג 2 ו- 2.75 מיליון אנשים ללא סוכרת סוג 2 (בסך הכל לשנת 2013, השנה האמצעית בתקופת המחקר).

פרט לגברים בני 80-89 במצב סוציואקונומי ירוד, תוחלת החיים של אנשים עם סוכרת סוג 2 היתה נמוכה יותר, באופן ניכר, ביחס לאוכלוסיה ללא סוכרת סוג 2, בכל קבוצת גיל ובכל רמה סוציואקונומית.

ההבדלים בתוחלת החיים נעו בין ירידה של 5.5 שנים בתוחלת החיים של נשים בנות 40-44 עם סוכרת סוג 2 מהרבעון הסוציואקונומי השני מלמטה, להוספת 0.1 שנים לתוחלת החיים של גברים בני 85-89 עם סוכרת סוג 2 ברבעון הסוציואקונומי התחתון. הירידות שנצפו בתוחלת החיים בקרב מבוגרים עם סוכרת סוג 2 היו גדולות יותר עבור נשים בהשוואה לגברים.

סוכרת סוג 2 קשורה לירידה בתוחלת החיים כמעט בכל גיל ובכל שלב בסולם הסוציואקונומי. מניעת ירידה זו בתוחלת החיים של מבוגרים עם סוכרת סוג 2 תדרוש אסטרטגיות למניעה וטיפול בכל שכבות האוכלוסיה, ולא רק בקרב אנשים במצב סוציואקונומי ירוד.

מקור: 

Type 2 diabetes, socioeconomic status and life expectancy in Scotland (2012–2014): a population-based observational study

נושאים קשורים:  סוכרת סוג 2,  תוחלת חיים,  מצב סוציואקונומי,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו