מרפאות פליטים 28.05.2018

מהן הבעיות הבריאותיות שאיתן מתמודדים מבקשי מקלט בגרמניה?

החוקרים בדקו מה הן הבעיות הבריאותיות הנפוצות איתן מתמודדים מבקשי המקלט שהגיעו לגרמניה, תוך מתן דגש על החודשים הראשונים לאחר ההגעה

מבקשי מקלט סורים בגרמניה

בשנת 2016 הגיעו לגרמניה מעל מיליון מבקשי מקלט, רובם מסוריה ואפגניסטן. אמנה בדבר מעמדם של פליטים הבטיחה גישה לשירותי בריאות, עם זאת, האופן בו הדבר מתבצע אינו אחיד. קיים צורך מיידי במידע אשר יתאר את מצבם הבריאותי של מבקשי המקלט על מנת להדריך את נותני שירותי הבריאות בצורה הטובה ביותר.

המחקר הנוכחי מתאר את מצבם הבריאותי של מבקשי המקלט אשר מגיעים למרפאות פליטים המתמחות במתן טיפול ראשוני.

החוקרים הוציאו מידע דמוגרפי ורפואי מתוך רשומות אלקטרוניות של מטופלים אשר הגיעו למרפאת פליטים אמבולטורית בדרזדן בגרמניה בתקופה שבין 15 בספטמבר 2015 עד 31 בדצמבר 2016. המידע עבר זיהוי וניתוח באמצעות תוכנת Stata version 14.0.

בתקופת המחקר הגיעו למרפאה 2,753 מטופלים. מתוכם, 2232 (81.1%) היו מבוטחים ע"י המדינה מה שמצביע על כך שהם הגיעו במהלך שלושת החודשים האחרונים. הגיל החציוני היה 25 שנים, עם טווח בין רבעוני של 16-34. מתוך המטופלים, רק 786 (28.6%) היו נשים, בעוד ש-1,967 (71.5%) היו גברים.

האבחנה הכי נפוצה במרפאה הייתה נשימתית (17.4%), לאחר מכן מגוון תסמינים ומחלות לא מסווגות (14.1%), מחלות של מערכת שריר שלד ורקמות חיבור (9.3%), מערכת העיכול (6.8%), פציעות (5.9%) ובעיות נפשיות או התנהגותיות (5.1%).

מסקנות המחקר מראות כי קיים מגוון רחב של מצבים בריאותיים בקרב האוכלוסייה של מבקשי המקלט. בקרב מבקשי המקלט שנכללו במחקר הנוכחי, לא היה שיעור גבוה של מחלות מדבקות, עם זאת היו מספר מטופלים שהזדקקו לבדיקות סקר וטיפולים נוספים, כולל עבור מחלות כמו שחפת וגרדת.

בנוסף, החוקרים הסיקו שמחלות בדרכי הנשימה היו נפוצות יותר בקרב פליטים שהגיעו לאחרונה. הפרעות נפשיות הקשורות לטראומה היוו כמחצית מהאבחנות של הפרעות נפש.

מקור: 

Goodman, L.F. et al. (2018) BMC Family Practice 19,64.

נושאים קשורים:  מחקרים,  מבקשי מקלט,  פליטים,  רפואה ציבורית,  שירותי בריאות,  מערכת הבריאות,  אפידמיולוגיה
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו