חגים 30.08.2018

איך לעבור את תקופת החגים בשלום עם סוכרת

בתיה אלימלך, דיאטנית קלינית מומחית לסוכרת, יועצת אגודה ישראלית לסוכרת, תצייד אותך בכמה טיפים שיעזרו לך לעבור את תקופת החגים בשלום

שוב הגיעה תקופת החגים ואיתה ארוחות החג המפתות והשולחנות מלאים בכל המאכלים שאתה הכי אוהב.

כולם יושבים סביב השולחן ואוכלים להנאתם ורק אתה לא יודע מה לאכול ופוחד שהסוכר "יקפוץ". "טוב, לא נורא", אתה אומר לעצמך, "מחר נחזור למוטב, זה רק פעם בשנה". אבל למחרת אתה שוב מוזמן לארוחה והסוכר משתולל.

מה עושים?

בתיה אלימלך דיאטנית קלינית מומחית לסוכרת, יועצת אגודה ישראלית לסוכרת, תצייד אותך בכמה טיפים שיעזרו לך לעבור את תקופת החגים בשלום.

לפניכם עשרת ההרגלים שיעזרו לכם להיות מאוזנים גם בחגים:

  1. שליטה על רמות הרעב - נסו להגיע לארוחה רעבים אך לא מורעבים. שביתת רעב במהלך היום לפני ארוחת החג תביא אתכם לארוחת החג רעבים מאוד.

זכרו, ככל שאתם רעבים יותר, כך רוב הסיכויים שיהיה לכם קשה יותר לשלוט על כמות המזון שאתם אוכלים בארוחה.

  1. תכנון נכון של הארוחות - במשך היום לפני ארוחת החג איכלו ארוחות קלות יותר כגון סלט או כריך מלחם מלא והשאירו את הארוחה העיקרית לערב החג עצמו.
  2. בחירה נבונה של מנות הפתיחה - מנות ראשונות לעיתים טומנות בחובן כמות גדולה של פחמימות. לחם, חלה, סלטים המכילים תפוחי אדמה, תירס, בורגול ואפילו קינואה יכולים להוות את המנה הפחממתית שלכם בארוחה אם אתם זוכרים שאכלתם אותם ולא מגזימים במנות הבאות.
  3. שלבו סלטים דלים בפחמימות בארוחה ואפילו התחילו בהם - סלט ירקות, סלט כרוב וסלט חסה מעניקים תחושת שובע ואינם מכילים כמות גדולה של פחמימות.
  4. בעת הבחירה של המנה העיקרית, נסו לשלב מזונות דלים בפחמימה כגון דגים, עוף או בשר רזה. אם ישנן תוספות המורכבות מירקות כגון שעועית ירוקה או כרובית, הן יהיו עדיפות על תפוחי אדמה או אורז.
  5. שתו הרבה מים והימנעו משתייה מתוקה. השתייה המתוקה כולל גם מיצים "טבעיים" ותירוש ומובילה לעלייה חדה בערכי הסוכר.
  6. המשיכו למדוד סוכר לפני ולאחר הארוחה. בצורה כזו תוכלו לדעת מה ערך הסוכר שבו התחלתם את הארוחה ולפיו להחליט כמה פחמימות כדאי לכם לשלב בארוחה.
  7. הקפידו על נטילת הטיפול התרופתי שלכם והשתדלו שלא לדלג על כדור או על זריקה. לאלו מכם המזריקים אינסולין, התאימו את כמות האינסולין המוזרקת על פי מדידת הסוכר וכמות הפחמימה שאתם מתכננים לאכול בארוחה.
  8. הרבו בפעילות גופנית - זו מסייעת להוריד את ערכי הסוכר בצורה טבעית ועל הדרך גם תשרפו כמה קלוריות.
  9. נסו לארגן פעילויות משפחתיות שאינן סובבות סביב ארוחות - יציאה לטיולים או סתם מפגש לקפה בחלק מימות החג יחסכו לכם הרבה ארוחות גדולות שרוב הסיכויים ולא הייתם עורכים לבדכם בבית.

ושיהיו לנו חגים שמחים ומאוזנים.

נושאים קשורים:  חגים,  סוכרת
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו