קורסים 07.10.2018

קורס כתיבה נרטיבית לרופאי ורופאות משפחה

נפתח ב-7 בנובמבר 2018 | ימי ד' | מנחים: עינת אברהמי PhD ורוברט הופמן MD

מכתב (אילוסטרציה)
מכתב (אילוסטרציה)

קורס כתיבה נרטיבית לרופאי/ות משפחה תשע"ט ביה"ח שיבא בתל השומר
מנחים: עינת אברהמי PhD ורוברט הופמן MD

הקורס לכתיבה נרטיבית של המחלקה לרפואת המשפחה באוניברסיטת תל-אביב פותח את דלתו, גם השנה, לרופאי/ות משפחה ומתמחים/ות מכל המחלקות והקופות.

מה-7 בנובמבר 2018, ניפגש פעם בחודש, בערבי רביעי, במחלקה לרפואת המשפחה בתל השומר (ביתן 130) בשעות 20:00 – 21:45.

הקורס מציע למצטרפים החדשים להתנסות בכתיבה נרטיבית בסדנה וללמוד לתת משוב יעיל לכתיבתם של אחרים, באווירה חברית ותומכת. הקורס אינו כרוך בתשלום ואין צורך בניסיון קודם בכתיבה!

רקע:

משחר האנושות ועד היום, היכולת לספר סיפור היוותה מרכיב משמעותי ביצירת קשרים חברתיים בין בני אדם. בקשר הטיפולי על כל גווניו, עבודה עם סיפורי-מטופלים היא כלי חיוני ליצירת יחסי-אמון וביסוס ההיענות לתכנית הטיפול. אל מול ההתפתחות המואצת של הטכנולוגיות הרפואיות, הגישה הנרטיבית מדגישה, כי יכולתנו להבין את המחלה הינה בלתי-נפרדת מיכולתנו להבין את האדם עם המחלה. משום כך, הרפואה הנרטיבית מעמידה במרכז את סיפור החולי של המטופל/ת, וזאת גם אחרי שניתן לייצג את סיפור החולי האישי כסיפור רפואי (לדוגמה ע"י מתן האבחנה, פירוט ההנחיות לטיפול וכד'). חזונה של הגישה הנרטיבית הוא להחזיר את האדם הסובל למקומו המרכזי במפגש הקליני באמצעות דיאלוג ויצירה משותפת של סיפורי חולי וסיפורי טיפול. קורסים "נרטיביים" מקנים לאנשי מקצועות הבריאות מיומנויות שיעמיקו את יכולתם/ן "לקרוא" את סיפור המטופל/ת ולתווך עבורו/ה את "סיפור הטיפול הרפואי", וזאת בשפה שהולמת את סיפור החולי, כלומר בשפה שהמטופל/ת המסוימת הזאת תוכל להבין, להפנים ולקבל. יעדו של קורס זה הוא לחשוף את המשתתפים לתפישת הנרטיב כמסגרת תיאורטית עקבית, שבאמצעותה רופאים/ות יכולים/ות לחשוב על כל רבדי הטיפול הרפואי, הכוללים גם התבוננות ביקורתית בערכים ובאמונות שלהם/ן עצמם.

מטרות ואופן הלימוד:

מטרתו המרכזית של הקורס היא לאפשר למשתתפות/ים לטעום מתוך ארגז הכלים של הגישה הנרטיבית ברפואה. למשתתפי הקורס תינתן ההזדמנות לפתח את רגישותם לשימוש בשפה במגוון סוגי שיח, להיפגש עם תכנים רגשיים הקשורים לעולם הטיפול, ולהבין לעומקם את המושגים "רפלקטיביות", "הרגלי רפלקציה" ו"ביקורת לא שיפוטית". במפגשי הקורס נתנסה בכתיבה נרטיבית ו"קריאה צמודה", נלמד לתת משוב יעיל לסיפורים של אחרים, נערוך ראיונות נרטיביים מסוגים שונים וניעזר בניסיון המקצועי כדי לחבר את הכלים הנרטיביים לעולם המעשה.

בתודה ומקווים להתראות,

עינת ורוברט

נושאים קשורים:  קורסים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו