קדחת דנגה 23.12.2018

המאפיינים הקליניים והתוצאות של זיהום בקדחת דנגה

כאב, הקאות, טרומבוציטופניה ורמות ALT גבוהות הם מאפיינים טיפוסיים של קדחת דנגה קשה הקשורה בתמותה ובתחלואה ניכרת

טרומבוציטופניה. אילוסטרציה

מטרת עבודה זו היתה לתאר את המאפיינים הקליניים והתוצאות של זיהום בקדחת דנגה ולסייע לקלינאים באיתור מוקדם של תסמינים וגורמי סיכון לקדחת דנגה המורגית.

המחקר בוצע בתבנית חתך רטרוספקטיבית. לצורך המחקר נאספו 567 תיקים רפואיים של חולים עם אבחנה של זיהום דנגה שאושפזו במרכז רפואי בודד בג'דה, ערב הסעודית בין ינואר 2010 ליוני 2014.

החוקרים מצאו שקדחת דנגה היתה נפוצה ביותר בגברים בוגרים. 68% מהזיהומים נמצאו באזרחי ערב הסעודית. בנוסף למאפיינים הקליניים האבחנתיים, לויקופניה וטרומבוציטופניה היו שכיחות בקרב החולים. כ-4.1% מהחולים המבוגרים ו-7.1% מהחולים הפדיאטריים פיתחו קדחת דנגה המורגית (DHF).

כאבי בטן והקאות היו שכיחים יותר בקרב חולים שפיתחו DHF. ספירת טסיות ממוצעת הייתה נמוכה יותר במבוגרים אך לא בילדים שפיתחו DHF. רמות שיא של ALT היו גבוהות יותר במבוגרים וילדים שפיתחו DHF. שלושה חולים מתו ומתוכם שניים פיתחו DHF.י89% מהחולים המבוגרים ו-92% מהילדים עברו החלמה מלאה.

מסקנת החוקרים היא כי זיהום דנגה הינו נפוץ בג'דה. כאבי בטן, הקאות, טרומבוציטופניה ורמות ALT גבוהות היו אופייניים לזיהום קשה הקשור בתמותה ובתחלואה ניכרת.

מקור: 

Badreddine, S. et al. (2017) Saudi Medical Journal.  38(10).

נושאים קשורים:  מחקרים,  קדחת דנגה,  DHF,  טרומבוציטופניה,  לויקופניה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו