תיאור מקרה 08.01.2019

תיאור מקרה: המטומה סאב-דוראלית לאחר טיפול בנזעי חשמל

מקרה נדיר של המטומה סאב-דוראלית הקשורה ב-ECT בבית חולים בליון, צרפת

טיפול בנזעי חשמל (ECT) הוא הליך טיפולי נפוץ בפסיכיאטריה עם יעילות גבוהה ושיעור נמוך של סיבוכים. קבוצה של נוירוכירורגים ופסיכיאטרים מ-Hospital for neurology and neurosurgery Pierre Wertheimer שבעיר ליון בצרפת מדווחים על מקרה נדיר של subdural hematoma - SDH הקשורים ב-ECT.

אישה בת 64, עם היסטוריה רפואית של דיכאון מתמשך התקבלה בעקבות אפיזודה חדשה של דיכאון חריף עם אלמנטים פסיכוטיים. בעברה נדרשה לטיפול ECT, שש שנים טרם קבלתה הנוכחית, שהיטיב עם מצבה הדיכאוני.

המטופלת הופנתה למספר טיפולי ECT רציפים עפ"י הפרוטוקול המקובל בבית החולים המקומי. לאחר ארבע פגישות ECT, התרחשה המיפראזיס (hemiparesis) שמאל.

המטופלת הועברה לבדיקת CT המוח בו התגלה SDH מצד ימין. החולה עברה ניתוח לניקוז ההמוטה ולאחר התאוששות של שלושה חודשים החלימה לחלוטין. הרופאים מדווחים בנוסף שנערכה סקירה מקיפה של כל המקרים שבהם SDH היה קשור ל-ECT.

הרופאים שטיפולו במקרה מסכמים כי הדמיה מוחית בשלבים המוקדמים של שקילת טיפול בנזעי חשמל הינה הכרחית הן על פי המקרה והן על פי סקירת מקרים נוספים בספרות. יחד עם זאת, הם אינם מוצאים הצדקה בספרות לכך שהיסטוריה רפואית קודמת של SDH תהווה התווית נגד ECT. לכן, במצבים אלה מומלץ מאוד מעקב קליני ורדיולוגי על ידי הפסיכיאטר והנוירוכירורג במהלך כל מפגשי ה-ECT.

מקור:

Dauleac, C., F. Vinckier, and P. Bourdillon. "Subdural hematoma and electroconvulsive therapy: A case report and review of the literature." Neurochirurgie (2018).

נושאים קשורים:  תיאור מקרה,  מחקרים,  ECT,  נזעי חשמל,  דיכאון,  דיכאון פסיכוטי,  דימום סאב דוראלי,  SDH,  subdural hematoma,  הדמיה מוחית
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו