תיאור מקרה 28.02.2019

תיאור מקרה: זיהום בשל הזרקת זרע

מקרה נדיר של התייצגות בלתי טיפוסית של אבסס תת עורי שאירע כתוצאה מניסיון טיפול עצמאי בכאבי גב

קבוצת רופאים מאירלנד מדווחים על מקרה נדיר של אבסס תת עורי שאירע כתוצאה מניסיון טיפול עצמאי בכאבי גב. המקרה דווח בהרחבה בעיתונות העולמית לאחר שפורסם בכתב העת הרפואי Irish Medical Journal.

בן 33 התייצג בחדר מיון לאחר שנפגע בגבו לאחר שהרים חפצים כבדים. במהלך הבדיקה הפיזקלית הרופאים שמו לב שהזרוע הימנית שלו אדומה ונפוחה מאוד, ובאנמזה התגלה כי הוא הזריק לעצמו לווריד ולשריר מנה חודשית של זרע במשך 18 חודשים רצופים, באמצעות מזרק שקנה באינטרנט בניסיון לטפל בכאבי גב ארוכים. הוא המציא "תרופה" זו ללא ייעוץ רפואי.

הרופאים ביצעו סקירה של EMBASE, PubMed, google researcher והאינטרנט הרחב יותר נעשתה תוך שימת דגש על זרע פרנטרלי לטיפול בכאבי גב ובשימושים רפואיים ולא רפואיים אחרים. בתוצאות לא אותר דיווח על מקרים אחרים של הזרקת זרע תוך ורידי שנמצאו בספרות הרפואית. חיפוש רחב יותר של אתרי אינטרנט ופורומים לא מצא תיעוד של הזרקת זרע לטיפול בגב כאב או אחרת.

באבחנה התגלה כי הוא פיתח מורסה תת עורית בשל זרע שהצטבר בשרירים באזור ההזרקה וגרם לזיהום רקמות רכות סמוכות. הוא טופל בהצלחה באנטיביוטיקה תוך ורידית.

רופאיו מסכמים בתיאור המקרה כי בעוד נסיונות התאבדות על ידי הזרקה תוך ורידית של חומרים מזיקים מתוארים היטב, מקרה ייחודי זה ממחיש את הסיכונים הקשורים בטיפולים חדשניים לפני מחקר קליני הדרגתי הכולל הערכות בטיחות ויעילות.

מקור:

Dunne L, Murphy E, Rutledge R (2019) "Semenly" Harmless Back Pain: An Unusual Presentation of a Subcutaneous Abscess. Irish Medical Journal.

נושאים קשורים:  תיאור מקרה,  זרע,  אבסס,  צלוליטיס,  רפואה משלימה,  הומאופתיה,  רפואה אלטרנטיבית,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו

כתוב שהמטופל פיתח מורסה עקב זיהום וטופל בהצלחה באנטיביוטיקה. ידוע שהזרקה של חומרים לא סטריליים ואי-שמירה על סטריליות במהלך ההזרקה עלולות לגרום לזיהום. במקרה הזה הזיהום אינו קשור לסוג החומר (זרע) אלא להזרקה שלא בוצעה בצורה סטרילית. אין קשר בין העובדות לבין המסקנה של הרופאים לפיה יש לערוך מחקרים נאותים לפני שימוש בטיפול חדשני. כתב עת מכובד אינו אמור לפרסם דברים כאלה.

06.03.2019, 02:10

מעניין גם שאין דווח לפחות לפי אנמנזה, האם הזרקת זרע אמנם הפחיתה את כאבי הגב.
מדווח שהזריק במשך 18 חודש, יש להניח שהזרקה במשך תקופה די ארוכה זו אולי מעידה על כך שייתכן שטיפול זה אולי עזר בהפחתת כאבי הגב.