סרטן המעי הגס 01.04.2019

טיפול משולב לחולים בסרטן גרורתי של המעי הגס והרקטום עם ביטוי מוגבר של HER2

יעילות ובטיחות של טיפול מכוון ומשולב עם pertuzumab ו-trastuzumab עבור מטופלים עם סרטן גרורתי עמיד של המעי הגס והרקטום עם ביטוי מוגבר של HER2

סרטן המעי הגס (אילוסטרציה)
סרטן המעי הגס (אילוסטרציה)

כפי שדווח ב-The Lancet Oncology על ידי Meric-Bernstam et al, השילוב של pertuzumab ו-trastuzumab הראה יעילות במקרים של ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום כאשר HER2 מבוטא ביתר במסגרת השלב השני של מחקר סל בשם MyPathway. המחקר בדק את הפעילות של טיפולים מוכוונים בסוגי סרטן ללא התוויה עם שינויים מולקולריים מנבאים פוטנציאליים.

המחקר כלל עוקבה של 57 מטופלים מ-25 אזורים שונים בארה"ב שהוגדרו עם סרטן גרורתי של המעי הגס והרקטום עמיד לטיפול עם ביטוי מוגבר היסטולוגי של HER2 עם מחלה הניתנת למדידה (measurable or evaluable). הטיפול כלל pertuzumab במינון העמסה של 840 מ"ג ובהמשך 420 מ"ג אחת לשלושה שבועות, יחד עם trastuzumab במינון העמסה של 8 מ"ג/ק"ג ובהמשך 6 מ"ג/ק"ג אחת לשלושה שבועות.

מתוך 57 המטופלים שהשתתפו במחקר, 18 (32%) הציגו תגובה אובייקטיבית לטיפול, כולל תגובה מלאה אצל מטופל אחד. שיעור השליטה הכולל במחלה היה 44%. בקרב 43 מטופלים עם KRAS תקין (wild type), שיעורי התגובה עמדו על 40% ובקרב 40 מטופלים עם PIK2CA תקין, שיעורי התגובה עמדו על 43%.

החציון של זמן התגובה היה 5.9 חודשים, כאשר ארבעה מטופלים חוו תגובה שנמשכה מעל 12 חודשים. בנוסף, החציון המשוער של ההישרדות ללא התקדמות המחלה היה 2.9 חודשים, והחציון המוערך של ההישרדות הכוללת היה 11.5 חודשים.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר שהופיעו בעקבות הטיפול היו שלשולים (33%), תשישות (fatigue, 32%) ובחילות (30%). בקרב 37% מהמטופלים הופיעו תופעות לוואי בדרגה 3 או 4, כאשר הנפוצות ביותר היו היפוקלמיה (5%) וכאבי בטן (5%). תופעות לוואי חמורות הופיעו בקרב 18% מהמטופלים. בנוסף, לא התרחשו מקרי תמותה הקשורים לטיפול.

החוקרים הסיקו כי טיפול מכוון HER2 כפול, המשלב pertuzumab עם trastuzumab, נסבל בצורה טובה ויכול להוות הזדמנות טיפול עבור חולים שטופלו בתרופות רבות קודם לכן וסובלים מסרטן גרורתי של המעי הגס והרקטום עם ביטוי מוגבר של HER2.

מקור: 

Stenger, M. (2019) The ASCO Post.

נושאים קשורים:  סרטן המעי הגס והרקטום,  HER2,  סרטן גרורתי,  טיפול מכוון,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו