תיאור מקרה 22.08.2019

תיאור מקרה: פריאפיזם בשימוש במתילפנידאט אצל ילד בגיל הגן

קבוצת רופאים מאיסטנבול בטורקיה מתארת ילד שסבל ממצב של זקפה בלתי רצויה מתמשכת תחת טיפול תרופתי בהפרעות קשב וריכוז

פריאפיזם הנו מצב של זקפה בלתי רצויה מתמשכת שאיננה קשורה לגירוי מיני. מספר תיאורי מקרה קודמים דווחו על תופעת פריאפיזם עם התחלת שימוש במתילפנידאט (MPH), במיוחד בתקופת גיל ההתבגרות ובתקופת הילדות המאוחרת. בכל המקרים הללו, הזקפות הבלתי רצויות הופסקו לאחר הפסקת הטיפול התרופתי ולא הוחל בטיפול תרופתי נוסף בהפרעות קשב וריכוז.

בתיאור מקרה שפורסם החודש בכתב העת Clinical neuropharmacology קבוצת רופאים מאיסטנבול בטורקיה מתארת ילד שסבל מפרקי פריאפיזם מתמשכים תחת טיפול בMPH ובמעבר לאטומוקסטין (ATX) הבעיה נפתרה.

הרופאים מדווחים על ילד בריא בן חמש שנים ועשרה חודשים, שאובחן כסובל מהפרעת קשב וריכוז וקיבל שחרור מיידי תחת טיפול מתילפנידאט (10 מ"ג / ד'). כעבור שבועיים, משפחתו דיווחה על פרקי פריאפיזם ארוכים מאז תחילת MPH.

לאור החשד לתגובה שלילית כתוצאה מתרופות, הופסק MPH והפראפיזם נפתר בתוך שבוע. לאחר מכן, הותחלו 10 mg / d של ATX. מעקב של ארבעה שבועות עם טיפול ב-ATX הראה כי הטיפול בתרופות נסבל היטב ולא דווח על פריאפיזם או כל השפעה שלילית אחרת.

דו"ח מקרה זה מעלה כי ניתן להשתמש בבטחה ב-ATX בקרב ילדים שחוו כפריאפיזם עם MPH. דרושים מחקרים עתידיים על מנת להבהיר את גורמי הסיכון והמנגנונים האטיולוגיים של תגובה לוואי זו.

מקור:

Ekinci, Ozalp, B. Üstündağ, Bilge Didem Tunali, MB Al-Bayati Abdulrazzaq, Hüseyin Demir, and İ. Adak. "Priapism With Methylphenidate Use in a Preschool-Aged Boy Resolved With Switching to Atomoxetine." Clinical neuropharmacology(2019).

נושאים קשורים:  פריאפיזם,  זיקפה בלתי רצויה,  הפרעות קשר וריכוז,  מתילפנידאט,  תיאור מקרה,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו