ספחת 22.08.2019

ירידה בספירת הלימפוציטים בחולי ספחת שטופלו ב-Fumaric acid ester

במטופלי ספחת שנוטלים Fumaric Acid Esters, ניטור תאי T לפי סוג יכול להיות יעיל יותר מניטור ספירת לימפוציטים מוחלטת ולספק תובנות לגבי היעילות והבטיחות של טיפול זה

במטופלי ספחת שנוטלים Fumaric Acid Esters, ניטור תאי T לפי סוג יכול להיות יעיל יותר מניטור ספירת לימפוציטים מוחלטת ולספק תובנות לגבי היעילות והבטיחות של טיפול זה. החוקרים מציעים להוסיף לניטור התרופתי ספירות תקופתיות של תאי T מסוג CD4+ ו–CD8+, במיוחד במטופלים יותר מבוגרים.

טיפול ב-Fumaric acid esters - FAEs הוא טיפול מוכר בספחת וידוע כגורם לירידה בספירת הלימפוציטים (Lymphopenia) בכ-60% מהמטופלים. מטרת המחקר היתה להעריך את ההשפעה ארוכת הטווח של Fumaderm (תרופה ממשפחת ה-FAE) על רמות תאי ה-T מסוג CD4+ ו-CD8, תאי ה-B מסוג CD19+ ותאי NK מסוג CD56 + בחולי ספחת.

המחקר הוא מחקר תצפיתי היסטורי שהתבצע במרכז בודד. החוקרים בדקו את רמות הלויקוציטים והלימפוציטים לפני השימוש ב-FAE ב-371 מטופלי ספחת (גיל ממוצע 47.8, 63.3% זכרים) ועקבו אחריהם במשך 2.9 שנים. נעשה שימוש ב-Flow Cytometry בשביל לאפיין את התאים.

הטיפול ב-FAE הוריד באופן ניכר את ספירות כל התאים שנמדדו. הירידה הממוצעת הכי גדולה לעומת הספירות הראשוניות נראתה בתאי CD8+ עם שיא שלילי של ירידה ב-55.7% לאחר שנתיים של טיפול. הסיכון לירידה בספירת תאי T עלתה באופן ניכר עם העלייה בגיל המטופלים וירדה באופן ניכר כאשר לטיפול נוסף Methotrexate וחומצה פולית. כמו כן, נראה שהירידה בספירת הלימפוציטים מגדילה את יעילות הטיפול ב-FAE.

מקור:

Dickel H. et al (2019). J Eur Acad Dermatol Venereol, 33: 893-905;

נושאים קשורים:  מחקרים,  ספחת,  לימפופניה,  מחקר היסטורי
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו