תפקוד מיני 30.10.2019

תפקוד מיני בקרב נשים לאחר סרטן

גישה רב תחומית לטיפול בחולות לאחר סרטן מאפשרת למטפלים לברר בנוחות, להעריך ולהפנות הלאה במידה והטיפול איננו בתחום מומחיותם

בעיות בתפקוד המיני הן אחת מתופעות הלוואי השכיחות ובין המצוקות המשמעותיות ביותר הנובעות מהטיפול הרפואי בקרב מיליוני מחלימות ממחלת הסרטן, ובכל זאת, רוב השורדות אינן מקבלות מידע, תמיכה או טיפול הנוגע להשלכות הפוטנציאליות על הבריאות המינית.

קבוצת חוקרים מהמחלקה לאונקולוגיה פסיכוסוציאלית וטיפול פליאטיבי בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד פרסמו החודש מאמר שנועד להדגיש את הצורך בגישה רב-תחומית המתייחסת לתפקוד המיני בקרב אוכלוסיה זו.

החוקרים פותחים בסקירה של אופנים שונים בהם סרטן והטיפול בו עלול לפגוע בתפקוד המיני ישירות כמו גם בעקיפין דרך פגיעה בדימוי הגוף. החוקרים מדגישים כי לכל הצורות הראשוניות לטיפול בסרטן (ניתוח, הקרנות, כימותרפיה וטיפול הורמונלי) יש פוטנציאל להשפיע לרעה על התפקוד המיני.
לאור זאת הערכה וזיהוי על ידי קלינאים יכולה וצריכה להיעשות ביעילות ובקלות בעזרת כלים מאומתים קצרים תוך שימוש בסגנון חקירה שמתחיל בידיעה והכרה של השכיחות של בעיות בתפקוד מיני אצל ניצולי סרטן ולא בהכרח נקיטה מיידית בשאלות ישירות.

החוקרים מסכמים כי חרדה סביב המיניות מושפעת כמובן מגורמים פסיכולוגיים, ביולוגיים ובינאישיים, וגישה רב תחומית לטיפול בחולות לאחר סרטן מאפשרת למטפלים לברר בנוחות, להעריך ולהפנות הלאה במידה והטיפול איננו בתחום מומחיותם.

מקור:

Bober, S. L., S. A. Kingsberg, and S. S. Faubion. "Sexual function after cancer: paying the price of survivorship." Climacteric (2019): 1-7.

נושאים קשורים:  תפקוד מיני,  סרטן,  תפקוד מיני בנשים לאחר סרטן,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו