תיאור מקרה 31.10.2019

תיאור מקרה: מחלת קוואסאקי בגילאים שמחוץ לטווח הנפוץ

מה היו המאפיינים של שני מקרים של מחלת קוואסאקי שהופיעה מחוץ לטווח הגילאים הטיפוסי של שנה עד ארבע שנים

היארעות של מחלת קוואסאקי בקצוות ההתפלגות הגילאית הסטנדרטית למחלה מהווה גורם סיכון חשוב להתפתחות מפרצות עורקים כליליים (CAAs) הקשורים למחלת קוואסאקי (KD) יחד עם גורמי סיכון נוספים כמו מין זכר, חום ממושך ועיכוב באבחון או בטיפול.

קבוצת רופאים מרומניה מדווחים על שני מקרים של KD בקצוות טווחי הגיל הנפוצים למחלה; תינוק בן חמישה חודשים וילד בן תשע שנים. הרופאים מפרסמים מקרה זה כדי להדגיש את המאפיינים של מחלה זו מחוץ לטווח הגילאים הטיפוסי של שנה עד ארבע שנים.

בן החודשיים אושפז במרפאה בגין אקסנטמה פולימורפית כללית וחום למשך כשבעה ימים. בדיקת המעבדה הצביעה על לויקוציטוזיס ומדדי דלקת מוגברים. הילד בן התשע אושפז בקליניקה שלנו בגלל חום ואנדנופתיה סאב מנדיבולרית. ההופעה של הסימפטומים היתה כחמישה ימים לפני הקבלה עם התפתחות פתאומית של לימפדנאופתיה חד-צדדית, נטולת כאבים, סאב מנדיבולרית כאשר מומחה אף אוזן גרון המליץ ליטול ​​אנטיביוטיקה ותרופות נוגדות דלקת לא סטרואידליות. ביום השני לקבלתו הוא הציג קילוף חמור של העור בידיים ובכפות הרגליים.

בשני המקרים אובחנו KD. האקו לב-ריאה לא הראה כל ליקוי לב אצל התינוק, ואילו אצל הילד המבוגר יותר הוא גילה התרחבות קלה של העורק הכלילי השמאלי. שני המטופלים קיבלו אימונוגלובולין דרך הווריד ומתיל-פרדניסולון.

ההתפתחות היתה חיובית בשני המקרים, אך אצל התינוק, רמות CRP נותרו מוגברות במשך כחודשיים לאחר האבחנה.

הרופאים מסכמים כי KD בגילאים שמחוץ לטווח הנפוץ יש תדירות גבוהה יותר של מאפיינים חלקיים (תמונה קלינית חלקית) ושכיחות מוגברת של נגעי עורקים כליליים מה שעלול לגרום לעיכוב האבחנה ותוצאות גרועות יותר לאחר מכן.

מקור:

Marginean, Cristina Oana, Lorena Elena Melit, and Maria Oana Marginean. "The peculiarities of Kawasaki disease at the extremes of age: Two case reports." Medicine 98, no. 42 (2019): e17595.

נושאים קשורים:  קוואסקי,  מחקרים,  אימונוגלובולינים,  דלקת כלי דם,  תיאור מקרה
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו