זיהומים בדרכי הנשימה 12.11.2019

וירוס hMPV כמחולל זיהומים שכיחים בדרכי הנשימה בילדים מאושפזים

חוקרים מצאו כי hMPV הוא סיבה אפשרית לזיהומים בדרכי הנשימה השכיחים בילדים מאושפזים באזור אסיר בערב הסעודית

hMPV שייך למשפחת הפרמיקסוירוסים. הוא ידוע ביכולתו לגרום לזיהום חריף בדרכי הנשימה בילדים ובמבוגרים צעירים. עד היום, אין מחקר המראה את סדר הגודל והחומרה של זיהומי hMPV בילדים המאושפזים עם זיהומים בדרכי הנשימה

מטרת המחקר היתה להראות את נוכחות אנטיגנים מהוירוס hMPV בהפרשות מהלוע העליון בילדים המאושפזים עם זיהומים בדרכי הנשימה בבתי חולים באיזור אסיר בערב הסעודית.

המחקר, אשר היה סרולוגי פרוספקטיבי המבוסס על נתונים מבתי חולים, כלל את כלל הילדים שהתאשפזו עם זיהומים בדרכי הנשימה העליונות או התחתונות בבית החולים המרכזי באסיר, אבאה, ערב הסעודית. הנתונים נלקחו מיולי 2016 עד נובמבר 2017. נתונים דמוגרפים וקלינים של המטופלים בזמן או אחרי האשפוז נאספו. בכדי לגלות את האנטיגן בהפרשות הלוע העליון, החוקרים השתמשו בשיטת הנוגדן הפלואורסצנטי הישירה.

בזמן המחקר, 91 ילדים אושפזו עם זיהומים בדרכי הנשימה, מתוכם 9.9% היו חיוביים ל-hMPV. מטופלים אלו היו בין הגילאים 9 חודשים עד 16 שנים, הגיעו מאבאה והתאשפזו לרוב (77.8%) בסתיו או בחורף. האבחנות השכיחות ביותר בקבלה היו דלקת ריאות או דלקת ריאות (55.5%) עקב אספירציה (22.2%). חלק מהמטופלים סבלו ממחלות כרוניות כגון מחלת לב כרונית (22.2%) ואסתמה (11.1%).

התוצאות שנאספו הראו כי הוירוס hMPV הוא סיבה אפשרית לזיהומים בדרכי הנשימה השכיחים בילדים מאושפזים באיזור אסיר בערב הסעודית. עוד נמצא כי hMPV קשור למחלות נשימתיות מסובכות כגון דלקת ריאות, מחלת לב כרונית ואסתמה.

מקור: 

Alsuheel, A.M. et al. (2019) SJMMS complicated respiratory conditions

נושאים קשורים:  מחקרים,  זיהומים בדרכי הנשימה,  דלקת ריאות,  פרמיקסוירוס
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו