איל 17.11.2019

מה הקשר בין סוכרת לבין מחלות לב?

חשוב קודם כל להבין את הקשר שבין סוכרת ומחלות לב, כי ידע הוא הכוח שיעזור לכם ולרופא שלכם לנהל את המחלה ובכך להפחית את הסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים

יוזמה של תכנית למניעת מחלות לב (אילוסטרציה)
מחלות לב (אילוסטרציה)

אחד מכל ארבעה חולי סוכרת מאמין שהסיכון שהוא או היא ילקו במחלת לב, הוא אפסי או נמוך. אלה הם אחוזים גבוהים, בעיקר מפני שבפועל הסיכון שחולי סוכרת סוג 2 יפתחו מחלות לב, גבוה יותר מזה של אנשים שאינם חולים בסוכרת. החדשות הטובות הן שיש מה לעשות בנידון, אבל לשם כך חשוב קודם כל להבין את הקשר שבין סוכרת ומחלות לב, כי ידע הוא הכוח שיעזור לכם ולרופא שלכם לנהל את המחלה ובכך להפחית את הסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים.

למה לאנשים עם סוכרת סוג 2 יש סיכון גבוה ללקות במחלת לב?

ישנם ארבעה סוגים של מחלות לב שכיחות בקרב חולי סוכרת סוג 2.

  1. מחלת לב כלילית – מחלה שבה חומר שומני ששוקע בדפנות העורקים גורם להם להיצרות, ובעקבות כך לא מגיע מספיק דם עשיר בחמצן ללב. מצב זה עלול לגרום לכאבים בחזה, להתקף לב ולאי ספיקת לב.
  2. אי ספיקת לב – מצב שבו הלב לא מזרים די דם לכל חלקי הגוף ובעקבותיו הגוף לא מקבל מספיק חמצן. מצב זה עלול לגרום לחולי הסוכרת לסבול מעייפות, מקוצר נשימה ומנפיחות בכפות הרגליים והקרסוליים.
  3. שבץ מוחי – מצב שבו כלי הדם שמספקים דם למוח נחסמים או פוקעים, ועקב כך תאי המוח נהרסים או מתים.
  4. מחלת עורקים היקפיים – מחלה שפוגמת ביכולת של כלי הדם להוביל דם לרגליים ולכפות הרגליים ועקב כך גורמת לכיבים, לחולשה ולהתכווצויות ברגליים.

אצל סוכרתיים סוג 2 רמות הסוכר (גלוקוז) בדם הן גבוהות. גלוקוז גבוה בדם עלול לגרום לעלייה בלחץ הדם וליתר לחץ דם, וכן לגרום לרמות לא מאוזנות של כולסטרול בדם. רמות הסוכר, לחץ הדם והכולסטרול הגבוהים, עלולים כולם לפגוע בכלי הדם ולגרום להצטברות של שומן בעורקים. ואם לא די בזה, סוכרתיים מסוג 2 גם נוטים לייצר יותר קרישי דם ואלה עלולים לגרום להתקף לב או לשבץ מוחי.

נחזור לחדשות הטובות – כך תוכלו להפחית את הסיכון למחלת לב

כאמור, ידע הוא הכוח שיעזור לכם לשמור על בריאותכם, אז לאחר שהבנתם איך משפיעה הסוכרת על בריאות הלב שלכם, כעת תוכלו להכיר את הדרכים שיעזרו להפחית את הסיכון שתלקו במחלות לב. ראשית, הדבר הפשוט ביותר שתוכלו לעשות הוא לקיים מעקב אחרי לחץ הדם ורמות הגלוקוז והכולסטרול שלכם לפחות אחת לשלושה חודשים. מעבר לכך, אמצו אורח חיים שישמור על בריאותכם.

  1. הקפידו על תזונה בריאה ומאוזנת, שלא מכילה כמויות גדולות של שומן רווי ואלכוהול, מפני שעודף משקל עלול לגרום לעלייה בלחץ הדם וברמות הכולסטרול, ובכך להעמיס על הלב. אלכוהול עלול לגרום ללחץ דם גבוה ולפגיעה בשריר הלב.
  2. הקפידו על פעילות גופנית קבועה שתעזור לכם לשמור על משקל גוף תקין ובכך להקל על העומס על ליבכם. הורדת רמות הסוכר בדם תפחית את כמויות האינסולין שעליכם לצרוך.
  3. אם אתם מעשנים, הפסיקו. למרות שזהו לא תהליך קל, גמילה מעישון תפחית באופן מיידי את הסיכון שלכם ללקות במחלות לב.
  4. שלבו טיפול תרופתי בשינויי אורח החיים. ישנן תרופות שמסוגלות להפחית את הסיכון למחלות לב, כאשר גם הטיפול התרופתי בסוכרת יכול לעזור בכך. כדי להבין מהו הטיפול המתאים באופן אישי למצבכם, התייעצו עם הרופא המטפל.

למידע נוסף היכנסו לעמוד הפייסבוק של איל - אגודה ישראלית לסוכרת והישארו תמיד מעודכנים ועם היד על הלב.

המידע אינו מהווה תחליף להתייעצות רפואית. למידע נוסף על סיבוכים קרדיווסקולאריים בקרב הסובלים מסוכרת סוג 2, פנו אל הרופא המטפל.

מוגש כשירות לציבור מטעם חברת נובו נורדיסק.

נושאים קשורים:  איל
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו