כאב 03.02.2020

שימוש בקנאביס לטיפול בכאב בעקבות פציעות חוט שדרה

מדוע בוחרים פצועי חוט שדרה להשתמש בקנאביס על מנת להקל על כאבם ומהי חוויתם בעת השימוש בקנאביס?

במסגרת מחקר איכותני ראיינו החוקרים מבוגרים פצועי חוט שדרה בניו זילנד. המרואיינים דיווחו על שימוש בקנאביס לטיפול במכאוביהם. שמונה אנשים השתתפו במחקר. החוקרים פרשו שש תמות (themes) אשר תימצתו את הפרספקטיבה, התפישה והאמונות של המשתתפים לגבי השימוש בקנאביס להקלה בכאב הנובע מפציעה בעמוד השדרה.

המשתתפים קיבלו את המוטיבציה להשתמש בקנאביס כאשר אסטרטגיות אחרות שניסו על מנת להקל על הכאב לא הועילו להם. הם היו צרכני קנאביס ברי דעת בנושא השימוש בצמח. אותם משתתפים דיווחו כי הכאב חלף במהרה ואפשר להם לשוב ולעסוק בפעילויות יומיומיות וכן למלא את תפקידיהם השונים בחברה מבלי שהתלוותה להקלה זו תחושת הנמנום האופיינית לתרופות המרשם המסורתיות לכאב. על אף האספקטים החיוביים, המשתתפים הביעו דאגה מפאת אי הסדירות של אספקת הקנאביס, וכן בעקבות חוסר העקביות במינון.

ממצאים הראו שקנאביס נמצא בשימוש על מנת להפחית כאב לאחר פציעות חוט שדרה, וכמו כן העלה את היכולת להשתלב בקהילה. הממצאים מרמזים שמחקרים עתידיים אשר יבחנו את סוגיית יעילותם של קנאבינואידים בהקלה על נטל הכאב, יתמקדו בשאלת השיפור בתפקוד המטופלים והשתלבותם בקהילה, ולא במדידת עוצמת הכאב בלבד. התמקדות בתוצאות משמעותיות יכולות לתרום להבנה החוויות של הסובלים מפציעות חוט שדרה.

מקור: 

John A. Bourke et al. (2019) Spinal Cord Ser cases 5, 82

נושאים קשורים:  מחקרים,  קנאביס,  רפואת כאב,  פציעות עמוד שדרה
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
11.02.2020, 20:57

אני חולה ב..PTSD ומטופל בכדורים ובנוסף מטופל באוקסיקוד יום יום אך תרופה זו צעיקה מאוד על הקיבה ורציתי לדעת איך אני יכול להיות מטופל בקנאביס במקום באוקסיקוד

תודה

אנונימי/ת
22.04.2020, 09:54

8 חולים , ללא ביקורת, ללא מדדים אוביקטיבים לתועלת, אינו מחקר, אלא דיעה אישית.
השימוש בקנאביס, בארצנו, פרץ כל גבול, ולא מפאת יעילות בלתי רגילה, או המלצות רפואיות, אלא בגלל שיקולים פוליטים, כלכלים וציבוריים.
למרות שמירב המחקרים הרפואיים הרציניים, בהתויות השונות, נכשלו להוכיח יעילות או בטיחות, עשרות אלפי מטופלים נוטלים קנאביס, ללא תועלת רפואית, מעקב או בקרה מקצועיים.
חשוב להדגיש ,שהתועלת לכאורה מנטילת הקנאביס, פעמים רבות, אינה עקב הטבה בתסמינים לשמו ניטל, אלא בשל שינויים בתפיסה בגלל השימוש בסם ה THC .
יש מי יאמרו," אז מה, העיקר שעוזר", אבל בתנאים הללו, לא ראוי לקרוא לקנאביס " רפואי", ולא נכון שרופאים יהפכו לדילרים ברישיון. אם לא מוכנים להתוות ולנפק קנאביס רק לפי ביסוס מדעי, אזי שהשגת הגראס , תהייה עצמאית ולא דרך מערכת הבריאות .
ודי לקרוא לקנאביס תרופה !