הידרדניטיס סופורטיבה 29.03.2020

גורמי סיכון לתפקוד מיני לקוי בחולי הידרדניטיס סופורטיבה

מטרת המחקר היתה לתאר את תדירות התפקוד המיני הלקוי בנשים ואת בעיות הזיקפה בגברים עם הידרדניטיס סופורטיבה ולחקור את גורמי הסיכון הפוטנציאליים

הידרדניטיס סופורטיבה. צילום: שאטרסטוק

להידרדניטיס סופורטיבה השפעה גדולה על איכות חיים. למרות זאת, בריאות מינית לא נחקרה מספיק בהקשר של מחלה זו. מטרת המחקר הייתה לתאר את תדירות התפקוד המיני הלקוי בנשים ואת בעיות הזקפה בגברים עם הידרדניטיס סופורטיבה ולחקור את גורמי הסיכון הפוטנציאליים. החוקרים ביצעו מחקר חתך באמצעות שימוש בשאלונים מקוונים אשר הופצו על ידי ארגון ה-Spanish hidradenitis suppurativa patients’ association.

תוצאות המחקר הראו כי מתוך 393 משתתפים שענו על השאלון, תפקוד מיני לקוי נמצא ב-51% (רווח בר- סמך 95% 45-57%) מהנשים, ובעיות זיקפה נמצאו ב-60% (רווח בר- סמך 95% 49-70%) מהגברים. הגורמים שהיו קשורים לתפקוד מיני לקוי היו רמת חינוך, הערכה גלובלית של פעילות מחלה, דירוג מספרי של כאב ושל ריח לא נעים, והיעדר מערכת יחסים יציבה. גורמים שהיו קשורים לבעיות זיקפה היו גיל מתקדם, נוכחות פצעים באיזור הגניטליה, ומספר האיזורים אשר היו נגועים.

מסקנת החוקרים היתה כי קיימת שכיחות גבוהה של תפקוד מיני לקוי ובעיות זיקפה בחולי הידרדניטיס סופורטיבה. לדבריהם, מערכת יחסים יציבה הגינה מפני תפקוד מיני לקוי בנשים. תוצאות המחקר הצביעו על כך שפגיעה בתפקוד המיני בחולי הידרדניטיס סופורטיבה היתה תלויה, בין השאר, בפעילות המחלה, תסמיניה ופיזור הפצעים שנגרמו במסגרתה.

מקור: 

Cuenca-Barrales C. et. al (2020) Dermatology https://doi.org/10.1159/000501905

נושאים קשורים:  מחקרים,  הידרדניטיס סופורטיבה,  תפקוד מיני לקוי,  גורמי סיכון,  מחקר חתך,  בריאות מינית,  איכות חיים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו