נגיף הקורונה 04.05.2020

השחיקה בקרב רופאים ואחיות במחלקות הקורונה מול שחיקה בצוותי מחלקות רגילות

מטרת המחקר היתה להשוות את תדירות השחיקה בין רופאים ואחיות בקו החזית של המגיפה לבין השחיקה בצוותים רפואיים העובדים במחלקות הרגילות

צוות רפואי במחלקת קורונה. צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

מגיפת וירוס קורונה 2019 (COVID-19) זוהתה לראשונה בווהאן, סין, והתפשטה ברחבי העולם. במדינות שנפגעו, רופאים ואחיות נמצאים בתנאי עומס כבדים ובסיכון גבוה להידבקות ותחלואה.

מטרת המחקר הנוכחי היתה להשוות את תדירות השחיקה בין רופאים ואחיות בקו החזית של המגיפה לבין אלה העובדים במחלקות הרגילות.

סקר שכלל 49 שאלות הועבר ל-220 אנשי צוות רפואי בקו החזית המטפל ב-COVID-19 ובמחלקות הרגילות, ביחס של 1:1. המידע שנאסף כלל ידע כללי כמו גיל, מין, מצב נישואים, פחד מהידבקות, ומצב השחיקה עפי שאלון מתוקף Maslach Burnout Inventory-Medical Personnelי(MBI).

לקבוצה שעבדה בקווי החזית היתה תדירות שחיקה נמוכה יותר (13% לעומת 39%, P <.0001) ופחות חשש מהידבקות בהשוואה לקבוצת המחלקה הרגילה.

בהשוואה לצוותים הרפואיים שעבדו במחלקות הרגילות עם חולים לא נגועים, הצוות הרפואי העובד בקו החזית COVID-19 הראה תדירות נמוכה יותר של שחיקה. תוצאות אלה מראות כי לנוכח משבר ה-COVID-19 יש להביא בחשבון גם את הצוותים בקו החזית וגם את צוות המחלקות הרגילות כאשר מתכננים מדיניות ונהלים התומכים ברווחתם של עובדי שירותי הבריאות.

מקור:

Wu, Yuan, Jun Wang, Chenggang Luo, Sheng Hu, Xi Lin, Aimee E. Anderson, Eduardo Bruera, Xiaoxin Yang, Shaozhong Wei, and Yu Qian. "A comparison of burnout frequency among oncology physicians and nurses working on the front lines and usual wards during the COVID-19 epidemic in Wuhan, China." Journal of Pain and Symptom Management (2020).

נושאים קשורים:  מחקרים,  Covid-19,  טיפול פליאטיבי,  מצוקה נפשית,  שחיקה,  צוות רפואי,  קורונה
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו