מחלת פרקינסון 14.05.2020

מחלת פרקינסון וכאבי ראש: מחקר חתך

במדגם זה של חולי פרקינסון לא נמצא קשר בין כאב ראש למחלה.

על פי מחקרים שונים 40%-83% מחולי פרקינסון (PD) סובלים מכאב. למרות שכיחות גבוהה זו של כאב, מחקרים מעטים התייחסו באופן ייחודי לכאבי הראש של חולי פרקינסון. במחקר חתך זה נכללו חולים עוקבים עם מחלת פרקינסון ממרפאה בבית חולים אוסוולדו קרוז בברזיל. החוקרים השתמשו בראיון מובנה למחצה; שאלון על רמת ערנות Epworth; שאלון רמת חרדה ודיכאון; סולם דירוג מחלת פרקינסון (UPDRS); בדיקה מוטורית (part 3);  ושאלוני Hoehn ו-Yahr לדרוג חומרת המחלה.

כ-46 חולים נכללו במחקר, 52% גברים, בגיל ממוצע של 66 ± 11 שנים. 43 חולים סבלו מכאבי ראש, 12/46 (26%) ממיגרנות, 31/46 (67%) סבלו מכאבי ראש על רקע מתח. החוקרים לא מצאו קשר בין תדירות כאב הראש או עוצמתו לבין השלבים השונים של מחלת הפרקינסון (סולם Hoehn ו-Yahr:י≤2.5 לעומת> 2.5). לא נמצא קשר בין ציון UPDRS לבין עוצמת כאבי הראש (r = -0.099; P = .530) או תדירות כאבי ראש (r = -0.136; P = .373).י12 חולים אמרו כי כאבי הראש שלהם החלו לאחר שאובחנו עם פרקינסון. לא היה הבדל ביחס לתדירות ולמאפיינים אחרים של כאבי ראש ומאפייני הפרקינסון בין קבוצת חולים אלה לבין שאר החולים שסבלו מכאבי ראש טרם האבחנה.

החוקרים מסיקים כי במדגם זה של חולי פרקינסון לא נמצא קשר בין כאב ראש למחלה.

מקור:

Sampaio Rocha‐Filho, Pedro Augusto, and Carlos Frederico Leite Souza‐Lima. "Parkinson’s Disease and Headaches: A Cross‐Sectional Study." Headache: The Journal of Head and Face Pain.

נושאים קשורים:  מחלת פרקינסון,  כאב ראש,  הפרעות מיגרנה,  קשיחות שרירים,  כאב,  כאב ראש מסוג מתח,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו