דרמטומיוזיטיס 21.06.2020

מה הם גורמי הסיכון לממאירות בדרמטומיוזיטיס?

גיל מבוגר ודרמטומיוזיטיס קלאסית היוו גורמי סיכון בלתי תלויים לדרמטומיוזיטיס הקשורה לממאירות בתוך שנתיים מהתפרצות המחלה

יש עלייה בשכיחות של ממאירות בחולי דרמטומיוזיטיס. לא ידוע האם הסיכון משתנה בין הסוגים שונים של המחלה. מטרת המחקר הייתה להשוות הימצאות דרמטומיוזיטיס הקשורה לממאירות אצל מטופלים עם הסוג הקלאסי של המחלה לבין מטופלים עם הסוג האמיופתי ולבדוק אילו גורמים קשורים לעלייה בסיכון לממאירות הקשורה במחלה.

החוקרים ערכו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי בו נכללו 201 מטופלים עם דרמטומיוזיטיס אשר התפרצה בבגרותם וטופלו בין יולי 2008 לאפריל 2018 במרפאת חוץ דרמטולוגית. התוצא העיקרי היה אבחנה של ממאירות, להוציא סרטן עור אשר אינו מלנומה.

במחקר נכללו 201 מטופלים עם דרמטומיוזיטיס אשר התפרצה בבגרותם, מתוכם 142 (71%) עם הסוג הקלאסי ו-59 (29%) עם הסוג האמיופתי. תוצאות המחקר הראו כי בתוך שנתיים מהאבחנה, הימצאות דרמטומיוזיטיס הקשורה לממאירות אצל חולים עם הסוג הקלאסי והאמיופתי הייתה 9.9% ו-1.7% בהתאמה. במסגרת הזמן הזו, מטופלים אשר היו מבוגרים יותר בזמן שאובחנו עם דרמטומיוזיטיס (P = .01) ואשר אובחנו עם הסוג הקלאסי (P = .04) היו בסבירות גבוהה יותר עם ממאירות כרקע למחלתם.

החוקרים סיכמו כי גיל מבוגר ודרמטומיוזיטיס קלאסית היוו גורמי סיכון בלתי תלויים לדרמטומיוזיטיס הקשורה לממאירות בתוך שנתיים מהתפרצות המחלה.

מקור: 

Kimberly Bowerman et. al (2020) Journal of the American Academy of Dermatology DOI:https://doi.org/10.1016/j.jaad.2020.02.061

נושאים קשורים:  מחקרים,  מחלת רקמת חיבור,  דרמטומיוזיטיס,  פאראנאופלסטי,  ממאירות
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו