FLASH רדיותרפיה 23.09.2020

היתרונות הביולוגיים של קרינה במינון גבוה מסוג FLASH RT

בכירים בתחום הרדיותרפיה מסכמים בכתב העת clinical oncology את הידע הנוכחי אודות אפקט ה-FLASH ומספקים תוצאות ממחקרים

רדיותרפיה. אילוסטרציה

FLASH רדיותרפיה (FLASH-RT) היא טכנולוגיה העתידה לשנות את אופן הטיפול הרדיותרפי בעתיד הקרוב. טכניקה זו כוללת מתן מהיר במיוחד של רדיותרפיה בשיעורי מינון הגבוהים בכמה סדרי גודל מאלה הנמצאים בשימוש כיום בפרקטיקה הקלינית השגרתית.

לטכנולוגיית הקרנה זו יש זמן חשיפה קצר מאוד המוביל לתוצאות מרשימות ביותר מבחינת ההגנה היחסית שניתנת לרקמות בריאות נורמליות הנחשפות ל-FLASH-RT בהשוואה לטיפול בהקרנות במינון קונבנציונלי.

במאמר סקירה שפורסם לאחרונה בכתב העת המוביל clinical oncology מסכמים בכירים בתחום את הידע הנוכחי אודות אפקט ה-FLASH ומספקים סיכום של תוצאות המחקרים עד כה ושל התצפיות שדווחו במודלים שונים של ניסויים בבעלי חיים (עכברים, דג זברה, חזיר, חתולים), איברים שונים (ריאות, מעיים, מוח, עור) ועל ידי קבוצות מחקר שונות ומגוונות לאורך 40 שנות מחקר.

החוקרים מסבירים על המנגנונים האפשריים המתווכים את השפעת FLASH כמו גם מסלולים אפשריים ליישום קליני מהיר של טכנולוגיה מבטיחה זו.

מקור:

Vozenin, M-C., Jolyon H. Hendry, and C. L. Limoli. "Biological benefits of ultra-high dose rate FLASH radiotherapy: sleeping beauty awoken." Clinical oncology 31, no. 7 (2019): 407-415.

נושאים קשורים:  מחקרים,  רדיותרפיה,  הקרנה,  גידולי מוח,  סרטן ריאה,  סרטן המעי,  FLASH RT
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו