לשימוש בעזרים מבוססי אינטרנט לסיוע בניהול הטיפול בסוכרת יש את הפוטנציאל לספק למטופלים מידע ותמיכה להם הם זקוקים על מנת להפוך למטפלים עצמיים יעילים. מטרת המחקר היתה להעריך את היכולת והיעילות של קליניקה וירטואלית מבוססת אינטרנט שעוצבה במטרה לאפשר ניהול עצמי של טיפול אצל חולים שהשתמשו במשאבת אינסולין בטיפול בסוכרת.
עוד בעניין דומה
17 מטופלים הצטרפו לקליניקה הוירטואלית למשך שישה חודשים. המערכת אפשרה למטופלים לתקשר עם גורמים מקצועיים במערכת הבריאות, לשוחח עם משתמשים נוספים ולגשת למידע. המוגלובין מסוכרר, איכות חיים ויעילות עצמית נוטרו במצב הבסיסי ולאחר שישה חודשים. שאלונים וראיונות בחנו את חוויית המשתמש של המטופלים.
תוצאות המחקר הראו שהמטופלים חשו כי הקליניקה הוירטואלית היתה קלה לשימוש והם דירגו באופן חיובי את התכנון שלה. תמיכה מעמיתים היתה הגורם המוערך ביותר ולוח הדיונים היה המרכיב שהיה בשימוש הרב ביותר. כל המשתתפים נתנו דירוג גבוה לקליניקה בנושא שיפור התקשורת עם עמיתים, אך רק כמה הסכימו שהיא שיפרה את התקשורת עם הגורמים המקצועיים במערכת הבריאות.
לא נמצאו שיפורים משמעותיים בתחום הפיזיולוגי והפסיכולוגי. גם במדידות ההמוגלובין המסוכרר לא נמצאו הבדלים לפני ולאחר השימוש באמצעי הוירטואלי הניסויי.
החוקרים סיכמו כי שימוש במערכת מבוססת אינטרנט לטובת סיוע בניהול סוכרת נראה כאמצעי ישים אשר התקבל היטב על ידי המטופלים. במחקר לא זוהתה השפעה חיובית על איכות החיים והיעילות העצמית אצל מטופלים אשר טופלו עם משאבות אינסולין יומיות.
מקור:
Amy Jennings et. al (2020) Journal of Medical Internet Research DOI: 10.2196/jmir.1111