פעילות גופנית 09.12.2020

האם ההנחיות החדשות של WHO לפעילות גופנית יושמו?

דווקא בעת מגיפת הקורונה שבה רבים מחויבים ליושבנות בבית, הנחיות חדשות של ארגון הבריאות העולמי לפעילות גופנית מדגישות: כולם, בכל הגילאים, יכולים להיות פעילים פיזית וכל סוג של תנועה נחשב

התעמלות, פעילות גופנית. אילוסטרציה

ניתן היה למנוע עד חמישה מיליון מקרי מוות בשנה אם האוכלוסיה העולמית היתה פעילה יותר. בתקופה בה אנשים רבים מחויבים ליושבנות בביתם בגלל COVID-19, הנחיות חדשות של ארגון הבריאות העולמי בנושא פעילות גופנית והתנהגות בישיבה מדגישות כי כולם, בכל הגילאים, יכולים להיות פעילים פיזית ושכל סוג של תנועה נחשב. ההנחיות החדשות גובשו על ידי צוותים רב מקצועיים בראשות ד"ר פיונה בול ופורסמו באתר ארגון הבריאות העולמי.

ההנחיות החדשות ממליצות על לפחות 150 עד 300 דקות של פעילות אירובית בינונית עד נמרצת לכל המבוגרים, כולל אנשים החיים עם מצבים כרוניים או מוגבלות, ובממוצע 60 דקות ביום לילדים ובני נוער.

ההנחיות מעודדות נשים לשמור על פעילות גופנית סדירה לאורך כל ההריון ואחרי הלידה. הם גם מדגישים את היתרונות הבריאותיים החשובים של פעילות גופנית לאנשים החיים עם מוגבלות.

למבוגרים מבוגרים (בני 65 ומעלה) מומלץ להוסיף פעילויות המדגישות שיווי משקל ותיאום, כמו גם חיזוק שרירים, בכדי לסייע במניעת נפילות ושיפור הבריאות.

נתונים סטטיסטיים של ארגון הבריאות העולמי מראים כי אחד מכל ארבעה מבוגרים וארבעה מתוך חמישה מתבגרים אינם עוסקים די בפעילות גופנית. על פי הערכות גלובליות, העלות של היעדר פעילות גופנית תעלה 54 מיליארד דולר בבריאות ישירה ועוד 14 מיליארד דולר לאיבוד התפוקה.

לפעילות גופנית יתרונות בריאותיים משמעותיים ללב, לגוף ולמוח כבין הדגשים הנשענים על ראיות מוצקות:

  • פעילות גופנית תורמת למניעה ולניהול מחלות שאינן נשלחות כמו מחלות לב וכלי דם, סרטן וסוכרת.
  • פעילות גופנית מפחיתה תסמיני דיכאון וחרדה.
  • פעילות גופנית משפרת את כישורי החשיבה, הלמידה והשיפוט.
  • פעילות גופנית מבטיחה גדילה והתפתחות בריאה בקרב צעירים.
  • פעילות גופנית משפרת את הרווחה הכללית.
  • באופן גלובלי, 1 מכל 4 מבוגרים אינם עומדים ברמות הפעילות הגופנית המומלצות בעולם.
  • ניתן היה למנוע עד חמישה מיליון מקרי מוות בשנה אם האוכלוסיה העולמית היתה פעילה יותר.
  • לאנשים שאינם פעילים מספיק יש סיכון מוגבר למוות של 20% עד 30% בהשוואה לאנשים הפעילים מספיק.
  • יותר מ 80% מאוכלוסיית המתבגרים בעולם אינה פעילה מספיק מבחינה גופנית.

לסיכום, פעילות גופנית סדירה היא המפתח למניעה ועזרה בניהול מחלות לב, סוכרת מסוג 2 וסרטן, כמו גם הפחתת תסמיני דיכאון וחרדה, הפחתת ירידה קוגניטיבית, שיפור הזיכרון והגברת בריאות המוח. ההתוויות החדשות מתאימות לכל גיל.

מקור:

WHO guidelines on physical activity and sedentary behaviour: at a glance. Geneva: World Health Organization; 2020. Licence: CC BY-NC-SA 3.0 IGO.

נושאים קשורים:  מחקרים,  ארגון בריאות עולמי,  בריאות הציבור,  פעילות גופנית,  יושבנות
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו