חיסונים 21.12.2020

עלייה במתן החיסונים לשפעת בחולי סרטן בעקבות תכנית הסברה

התערבות פשוטה בשיטת העבודה ומתן הסברים לצוות הרפואי מעלים את שיעור המתחסנים לפנאומוקוק ושפעת בקרב חולים עם מחלות ממאירות

חיסון. אילוסטרציה

חיסונים נגד פנאומוקוקס ושפעת מומלצים לכל החולים עם מחלות ממאירות, בהתאם להנחיות "האגודה למחלות זיהומיות באמריקה". חולים שעוברים כימותרפיה בגידולים מוצקים הם בעלי סיכון גבוה פי 40-50 להתפתחות מחלת פנאומוקוק פולשנית בהשוואה למבוגרים בריאים ועם אחוזי תמותה של 35%. על מטופלים אלה לקבל את חיסון (PCV13) מצומד ואת חיסון ה-PPSV23 .

במסגרת האשפוז, חוסר ידע של הצוות הרפואי, מורכבות משטר החיסון נגד פנאומוקוק ושיבוש העבודה של מרפאה עקב עומס עלולים להוביל לשיעורים נמוכים של התחסנות.

מחקר זה בדק האם בעזרת פרויקט איכותי ניתן לשפר את אחוז מתן החיסונים נגד פנאומוקוקוס ושפעת בלפחות 50%. המחקר נעשה באחת ממרפאות החוץ אונקולוגיות במרכז הרפואי מונטפיורי בברונקס, ניו יורק במהלך ארבעה חודשים.

בתחילת מחקר זה לימדו את הצוותים בנוגע לבטיחות ויעילות החיסונים במרפאה. לאחר מכן, אחיות התבקשו לבדוק חולים ולהציע את החיסונים לפני כל העירויים והביקורים במרפאה. במחקר יצרו מנגנון של הזמנות בתפזורת, דבר שאפשר לאחיות שליטה רבה יותר בשחרור הזמנות החיסונים, מה שבוצע בעבר על ידי מנהל המרפאה.

כמו כן, בזמן המחקר פרסמו גם דפי מידע על תזמון אופטימלי, בטיחות ורצף מתן החיסונים בכל חדר מטופלים ותחנות סיעודיות. לאחר המחזור הראשון, התברר שחל עיכוב בתהליך העבודה במרפאת החוץ עם מסירת החיסונים לקליניקה מבית המרקחת, ולכן הושג מקרר חיסונים מאובטח שהוצב בתחנת האחיות שאפשר לאחיות גישה נוחה לחיסונים.

כאשר הושוותה רמת מתן החיסון בעונת שפעת 2018-2019 לעונת שפעת 2019-2020, נמצא כי התערבויות אלו שיפרו את רמת מתן החיסון לשפעת ב-70%. חלה עלייה דרמטית של 350% במספר החיסונים ל-PCV-13 שניתנו ועלייה ב- 12.5% למתן חיסון PPVS-23. לא דווחו על תגובות שליליות מיידיות במהלך מחזור זה למנהל האחיות.

התערבות פשוטה על ​​זרימת עבודה משופרת של מתן חיסונים והגברת השכלתם של הצוותים הרפואיים תורגמה לשיפור דרמטי במתן חיסונים נגד שפעת ו- PCV-13 במרפאת חוץ אונקולוגית.

מקור:

Alexander. M. Et al. (2020) Journal of Clinical Oncology. 38(29):194

https://ascopubs.org/doi/abs/10.1200/JCO.2020.38.29_suppl.194

נושאים קשורים:  מחקרים,  חיסונים,  אונקולוגיה,  כימותרפיה,  פנאומוקוק,  שפעת
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו