אסתמה 27.09.2021

חשיפה מוקדמת לחלקיקים מזהמים באוויר והתפתחות אסתמה בילדים

במחקר שנערך בסין נמצא כי חשיפה מוקדמת לחלקיקים תת מיקרונים בזמן ההריון היתה קשורה במובהק לסיכון מוגבר לאסתמה

אסתמה בילדים. אילוסטרציה

המחקר העדכני בתחום הצביע על אפשרות לקשר בין חשיפה מוקדמת לחלקיקים מזהמים באוויר להתפתחות אסתמה אצל ילדים. יחד עם זאת, ההשפעה של חלקיקים תת מיקרונים (PM,יPM עם קוטר אווירודינמי  ≤1 מיקרומטר [PM1] ) באופן ספציפי טרם הובהרה.

מטרת המחקר היתה לבחון את הקשר בין אסתמה בילדות וצפצופים לחשיפה ברחם ובשנה הראשונה לחיים לחלקיקים בגדלים מסוימים.

החוקרים ערכו מחקר חתך אשר כלל 5,788 ילדים בגילאי טרום-בית ספר (3-5 שנים) במרכז סין. חשיפה בתוך הרחם ובשנה הראשונה לחיים לחלקיקים סביבתיים מזוג PM1 ,PM עם קוטר אווירודינמי של 2.5 מיקרומטר ומטה, ו-PM עם קוטר אווירודינמי של 10 מיקרומטר ומטה הוערכה באמצעות מודלים של מרחב-זמן מבוססי למידת מכונה. החוקרים השתמשו בכלים סטטיסטיים על מנת לבחון את הקשר בין החשיפה לחלקיקים הללו לאסתמה ולצפצופים בילדות.

תוצאות המחקר הראו כי חשיפה מוקדמת ל-PM בגודל מסוים, במיוחד בזמן ההריון, היתה קשורה באופן מובהק לסיכון מוגבר לאסתמה, בעוד שלא נמצא קשר בין חשיפה זו לצפצופים. כמו כן, כל עלייה של 10 מיקרוגרם/מטר בשלישית בחשיפה בזמן הרחם ובשנה הראשונה לחיים ל-PM1 היתה קשורה ליחס סיכונים 1.618 של אסתמה בילדות (95% רווח בר-סמך 1.159-2.258, p=0.005) ו-1.543 (0.822-2.896; P = .177), בהתאמה. לבסוף, החוקרים מצאו כי ייתכן שתקופת הנקה קצרה הגבירה את הסיכון הקשור ל-PM לפתח אסתמה בילדות.

החוקרים סיכמו כי ממצאי המחקר הוסיפו ראיות השוואתיות לכך שקיים סיכון מוגבר לאסתמה בילדות אצל ילדים שנחשפו ל-PM בחייהם המוקדמים. בנוסף, החוקרים כתבו כי תוצאות המחקר הדגישו את הקשר החשק יותר של PM1 סביבתי לעומת PM עם קוטר אווירודינמי של 2.5 מיקרומטר ומטה וPM עם קוטר אווירודינמי של 10 מיקרומטר ומטה.

מקור:

Yunquan Zhang et. al (2021) The journal of Allergy and Clinical immunology DOI: https://doi.org/10.1016/j.jaci.2021.02.030

נושאים קשורים:  מחקרים,  ילדים,  אסתמה,  זיהום אוויר,  חלקיקים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו